تامین گرمایش با هیتر تابشی

کد خبر: 1169648
تامین گرمایش با هیتر تابشی

امروز برای گرمایش محیط های مختلف از انواع سوخت ها و انرژی ها به شکل های گوناگون استفاده می شود. برق نیز یکی از انرژی های است که از آن برای تامین گرمایش به صورت تنها و یا همراه با ترکیب سایر انرژی ها مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های گرمایش با برق دارای گستردگی بسیاری هستند و در این مقاله ما قصد داریم در مورد هیتر تابشی برقی صحت کنیم.

مکانیزم گرمایش بصورت تابش

به طور کلی میتوان گفت سه روش اصلی برای انتقال حرارت وجود دارد که شامل جابجایی، همرفتی و تابش است. انتقال گرما بصورت تابش که با نام گرمایش تابشی نیز شناخته می شود امروزه اساس کار بسیاری از دستگاه های مدرن گرمایشی است. در این سامانه گرما بصورت تابش به سطح اجسام در محیط می رسد. بهترین  نمونه که می توان برای این سیستم ها مثال زد خورشید می باشد. خورشید با فاصله بسیار زیاد از کره ی زمین قرار دارد اما ما به خوبی گرمای دریافتی از آن را حس می کنیم.

هیتر تابشی

نور خورشید با امواجی که از خود ساطع میکند می تواند انرژی زیادی را در طول روز از خود منتشر نموده و این انرژی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. هیترهای تابشی هم مانند خورشید عمل میکنند به طوری که میتوان گفت هیترهای تابشی با الهام از طبیعت ساخته شده است. هیتر های تابشی حرارتی را که در اثر احتراق ایجاد می کنند به امواج مادون قرمز تبدیل کرده و این امواج را در فضا پراکنده می نمایند.

دلیل آن که استفاده از هیتر تابشی مقرون به صرفه و موجب جلوگیری از اتلاف انرژی می شود، در آن است که در امواج تابشی که منتشر میشود بر اثر برخورد به اجسام عمل نموده و بازده حرارتی بالایی تولید میکند. در فرایند تولید حرارت توسط بخاری های تابشی اتلاف انرژی کاهش می یابد. انرژی ایجاد شده جذب هوا نشده و پس از برخورد با سطح محیط به حرارت تبدیل میشود. بر خلاف سایر دستگاهها که برای تولید انرژی گرمایی، هوا را واسط قرار میدهند، در هیتر تابشی به شکل دیگری انجام می گیرد. در سامانه هایی که با گرم کردن هوا تامین گرمایش را موجب میگردند، هدر رفت انرژی به میزان زیادی وجود دارد. همچنین به جهت اینکه هوای گرم سبک میباشد جریان هوای گرم به بالای سالنها و فضاهای بزرگ حرکت مینماید که این امر اتتلاف حرارتی را دو چندان میکند.

هیتر تابشی برقی

هیتر برقی

هیتر برقی با استفاده از المنت های سرامیکی طراحی شده و یکی از بهترین گزینه ها جهت تامین گرمایش فضا های باز و محیط های مسکونی و ویلا ها میباشند. بخاری تابشی برقی در ظرفیت های مختلف قابل تولید میباشد.

مصرف این نوع هیتر ها برق بوده و بنابراین نیاز به استفاده از دودکش نمیباشد. جهت استفاده از هیترهای تابشی برقی تنها به برق تکفاز خانگی نیاز دارد. میزان آلودگی در هیترهای تابشی بسیار پایین و ناچیز میباشد.

احساس گرمای طبیعی در هنگام استفاده از هیتر تابشی برقی محسوس بوده و معمولا طراحی زیبا دارند. بخاری برقی تابشی مادون قرمز با یک تکنولوژی منحصر بفرد تولید میشود. استفاده از آلیاژ آلومینیوم مخصوص در پنل های تابشی، فرآیند پوشش دهی و قرار گرفتن المنت     های حرارتی دخل آن موجب میشود  تا حرارت انتقالی به اشیاء و افراد بعد از روشن شدن دستگاه تسریع گردد.

برای تهیه انواع هیتر تابشی برقی و گازی می توانید از طریق شماره تماس های 09124884905  و شماره تماس 09123639342 و از طریق وب سایت ما به آدرس garmataaban.com   با ما در ارتباط باشید.

مزیت بخاری تابشی برقی

  • گرمایش سریع

دراکثر سیستم های گرمایشی دیگر معمولا پس از روش شدن دستگاه مدت زمان نیاز است تا ان دستگاه بتواند محیط اطراف را گرم کنید اما در سیستم گرمایش تابشی با فاصله بسیارکم از روشن شدن دستگاه گرمایش قابل حس است.

  • تولید گرما بدون ایجاد آلایندگی

یکی از مهم ترین مزیت های سیستم های گرمایش تابشی برقی عدم ایجاد آلایندگی های است که برای محیط زیست بسیار آسیب رسان هستند.  

  • فوق العاده کم صدا و بی صدا بدون این دستگاه ها

در بسیاری از محیط ها ایجاد آلودگی صوتی می تواند مانع از کسب و کار و موارد از دست شود سیستم گرمایش تابشی برقی فوق العاده کم صدا بوده و از این جهت مشکلی ندارند.

  • ایمنی بالا دستگاه های تابشی برقی

سیستم های گرمایش تابشی برقی به دلیل نداشتن شعله ی باز و مستقیم و همچنین به دلیل عدم تولید گاز های سمی بسیار ایمن هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها