تعیین تکلیف سهام عدالت | خبر مهم درباره سهام عدالت

کد خبر: 1161782

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اعمال تغییراتی در سهام عدالت خبر داد و گفت: سهام عدالت در شورای عالی بورس در حال بررسی بوده و تقریبا عمده تصمیم‌گیری‌ها انجام شده است.

تعیین تکلیف سهام عدالت | خبر مهم درباره سهام عدالت

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم

مجید عشقی با بیان اینکه عرضه شرکت‌های دانش بنیان در بورس از سال گذشته آغاز شد، اظهار کرد: بعد از اینکه ضوابط پذیرش شرکت‌های دانش بنیان نهایی شد؛ تلاش کردیم پذیرش و عرضه این شرکت‌ها به نحوی باشد که منافع عمده عرضه آنها به خودشان برسد.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی شده است که اکثر عرضه‌های اولیه شرکت‌های دانش بنیان از طریق روش صرف سهام باشد تا منابعی که جمع می شود مستقیم وارد کسب و کارهای دانش بنیان شود. این فرآیند به توسعه این شرکت‌ها کمک می‌کند و امیدواریم پذیرش آنها در بورس و فرابورس شتاب بگیرد.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه چند شرکت دانش بنیان در صف پذیرش هستند، عنوان کرد: برخی شرکت‌ها در حوزه پرداخت و IT در مرحله آخر پذیرش قرار دارند.

وی در ادامه درباره کمیته دانش بنیان توضیح داد: در جلسه‌ای که در این کمیته برگزار شد مقرر شد در خصوص تغییر ارکان صندوق‌های جسورانه یک کار کارشناسی انجام شود. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها