آیا برای ورود به دنیای موسیقی نیاز به مدرک تحصیلی داریم؟

کد خبر: 1148578

 

موسیقی رشته‌ای است که حیطه های مختلف دیگری را در بر می‌گیرد و عوامل گوناگونی بر این صنعت تاثیر گذار است. لازم به ذکر است که موسیقی، البته رشته غالب است و این رشته تئوری، آهنگسازی، فلسفه، تاریخ، گروه کر، ساز، تولید، آموزش، اجرا و رهبری  را نیز شامل میشود.. فناوری موسیقی و رسانه اجزای بزرگ صنعت موسیقی هستند.  این دو جزء مهم در فروش قطعات و تورهای کنسرت نقش بسزایی دارد.  علاوه بر این تجارت، اقتصاد و حقوق نیز نقش دارند زیرا صنعت موسیقی دارای مقررات و نیازهای تجاری زیادی است که باید برای زنده ماندن و سرپا نگه داشتن این صنعت برآورده شود.

111

آیا برای حرفه ای شدن مدرک موسیقی لازم است؟

ممکن است برای حرفه ای شدن در بسیاری از موارد، کارشناسی ارشد آنلاین موسیقی لازم نباشد.  به عنوان مثال، اگر یک حرفه ای بخواهد یک هنرمند ضبط یا یک تهیه کننده موسیقی مستقل باشد، ممکن است مدرک تحصیلات تکمیلی بهترین حرکت برای او نباشد. در این مورد، ایجاد و انتشار آهنگ های خود یک راه کاملاً مناسب برای ورود به صنعت است.

متخصصان موسیقی که مایل هستند تا به رهبر ارکستر، آهنگساز، مربی، تهیه کننده، یا کارگزار و مدیر صنعت موسیقی تبدیل شوند، به این مدرک تکمیلی نیازمندند.  دلیلش این است که تحصیلات تکمیلی تضمین می‌کند که متخصصان صنعت فعلی و عواملی که آن را هدایت می‌کند، به درک درستی از این صنعت ارزشمند رسیده اند که این امر مستلزم سالها تجربه و کسب مهارت لازم در این حرفه است .

موسیقی یکی از هنرهای خلاقانه است که به آموزش زیادی نیاز دارد. حرفه ای ها می توانند از نوازنده بودن به کار برای یک شرکت ضبط به رهبری ارکستر خود برسند و ارتقا مقام و رتبه را در این عرصه کسب کنند  ، اما برای واجد شرایط بودن برای انجام این کار به آموزش مناسب نیاز دارند . با داشتن کارشناسی ارشد در موسیقی، این حرفه ای ها می توانند حرفه خود را به هر آنچه دلشان می خواهد تغییر دهند.

هنرمند موسیقی ایرانی که بدون مدرک به موفقیت رسید

در ایران هم هنرمندان بسیاری وجود دارند که بدون داشتن مدرک تحصیلی خاصی و فقط به صورت خودآموز توانستند به موفقیت های فراوانی برسند. برای مثال مهدی احمدوند یکی از این اشخاص است. او در مصاحبه ای بیان کرده بود که از همان دوران کودکی علاقه زیادی به موسیقی داشت. هنگامی که 14 ساله بود وارد یک آموزشگاه موسیقی شد تا ساز ویولن را یاد بگیرد.

او بیان کرد که در ابتدا فقط علاقه به نوازندگی ویولن داشت اما بعد از مدتی تصمیم گرفت که به خوانندگی روی بیاورد. اما مشکلی که پیش رو داشت این بود که به آهنگساز و ترانه سرا دسترسی نداشت و به همین خاطر خودش تصمیم گرفت تا آهنگسازی و ترانه سرایی را انجام دهد. او تمام این مهارت ها را به صورت خودآموز یاد گرفت. از شعر و شاعری گرفته تا آهنگسازی و تنظیم و ... . آهنگ های جدید و قدیمی مهدی احمدوند این روزها به وفور شنیده می شود و کنسرت های او از جمله کنسرت هایی است که بلیط هایش در کسری از ساعت فروخته می شود. تعداد زیادی از قطعات این هنرمند را می توانید در در سایت بیپ موزیک بشنوید.

 

222

 

گزینه های شغلی برای کارشناسی ارشد در رشته موسیقی چیست؟

با داشتن مدرک کارشناسی ارشد در موسیقی، درهای این رشته برای هر فرد حرفه ای باز است. از مربی موسیقی گرفته تا آهنگساز، تقریباً هر شغلی در این زمینه منتظر یک متخصص موسیقی با تجربه فارغ التحصیل است. در اینجا لیستی از برخی از گزینه های موجود در حال حاضر وجود دارد:

•           مهندس صدا

•           مدرس موسیقی

•           خواننده

•           رهبر ارکستر

•           وکیل موسیقی

•           مدیر ارتباطات موسیقی

•           مدیر

•           مدیر برنامه

•           تهیه کننده

•           آهنگساز

•           آهنگساز فیلم

موسیقی هنری ارزشمند است  اما جنبه تجاری این هنر نیز حائز اهمیت است . بنابراین به بسیاری از حرفه ای های موسیقی با تفکر تجاری در این تجارت نیاز است.  از جمله این حرفه ای ها می توان به مربیان موسیقی برای هنرستان ها و آکادمی ها، نویسندگان مستقل برای بررسی و بحث در مورد چشم انداز در حال تغییر موسیقی اشاره کرد . حتی نشریات  نیز به دنبال متخصصان واجد شرایط با سابقه موسیقی برای بحث در مورد صنعت موسیقی و تجارت هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها