هشدار مهم مقام دولتی به بازنشستگان | چالش بزرک در پرداخت حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1135901

محسن رضایی در هشتمین مدیریت جهادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مدیریت جهادی در مقابل مدیریت دیوانی است و تفاوتش هم در این است که مدیریت جهادی ماموریت دادن است و مدیریت دیوانی تشریفاتی و رفع تکلیف است، مدیریت جهادی سر از پا نمی‌شناسد و یکپارچه عشق و تلاش است.

هشدار مهم مقام دولتی به بازنشستگان | چالش بزرک در پرداخت حقوق بازنشستگان

یکی از بحث های پر چالش و همیشگی در تمام دولت ها مسئله پرداخت حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان است. طبق روال هر ماهه سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه پرداخت می شود. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض و نوشتن نامه به رئیس جمهور کرده اند. در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

معاون اقتصادی دولت گفت: مدیریت هزینه‌های دولت کار سختی است که به دوش ماست و امروز حتی دولت به بازنشستگان حقوق می‌دهد و اگر همین‌طور پیش برود کسری صندوق‌های بازنشستگی تا پایان ۴ سال به ۸۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

معاون اقتصادی دولت بیان کرد: مدیریت جهادی ماموریت می‌دهد و می‌پذیرد و در تلاش شبانه‌روزی است و پشت هیچ دری نمی‌ماند چراکه با فکر و یا با روحیه و غالباً با هر دو عبور می‌کند.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی ریشه در جنگ دارد که شهادت‌طلبی در اوج بود، اگر از زمین راه بسته بود در دریا و آسمان پیدا می‌کردیم وظیفه شما مدیران هم همین است. تحول و انقلاب اقتصادی از فکر و انگیزه آغاز می‌شود.

رضایی گفت: وضعیت اقتصادی ما در ۱۰۰ سال گذشته این بود که منابع طبیعی را می‌فروختیم، هنگامی به مواد خام می‌رسیم و استفاده می‌شود باید جور دیگری باشد منابع تبدیل به درآمد و سپس سرمایه شود، زنجیره تولید ثروت باید متحول شود.

وی افزود: زنجیره قبلی خام فروشی بود که در این زمینه اسراف فروان است و صرفه‌جویی وجود ندارد. در فرهنگ خام فروشی وجدان کاری و کرامت انسانی از بین می‌رود اما در اقتصاد نوین ایران که منابع تبدیل به سرمایه و سرمایه تبدیل به تولید می‌شود، مصرف‌گرایی کنار می‌رود. باید یک تحول اساسی در اقتصاد به وجود بیاوریم که روی نسل‌های کشور بتواند اثر داشته باشد، ما هم در دولت اصلاحات اقتصادی را شروع کردیم که اولین حوزه آن هم تجارت است. همانطور که می‌دانید اولین تولید ایران تجارت و ترانزیت است که باید به آن اهتمام ورزید، زمانی به این ترانزیت زمینی ایران آسیب وارد شد که کشتی‌ها راه افتاد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها