ساخت مهر و آشنایی با انواع آنها

کد خبر: 1133399
ساخت مهر و آشنایی با انواع آنها

 

از انواع مهر می توان به این نمونه ها اشاره نمود.

مهر ژلاتینی

مهر لیزری

مهر جیبی

مهر برجسته

همچنین طراحی و شکل ظاهری مهر نیز با توجه به سلیقه مشتری قابل تغییر بوده و در شکل های مستطیل، مربع، دایره و بیضی با دسته های زیبا قابل تولید است.

ساخت مهر یکی از کارهای ضروری برای ارگان های تجاری، بانک ها و.. به شمار می رود. ساخت مهر یکی از قدیمی ترین روش ها برای احراز هویت افراد است.

مهر یکی از لوازم ضروری در ارگان های دولتی مانند بانک ها، اداره ها و ... به شمار می رود. ساخت مهر باید به صورت اصولی و توسط اشخاص متخصص انجام شود تا بتوان مهری مناسب را ساخت. مهر در انواع مختلفی ساخته و روز به روز به تعداد آنها اضافه می شود. برخی از افراد علاقمند به ساخت مهرهای اختصاصی برای خود هستند. مهر های شخصی در بر دارنده اسم و فامیل شخص می باشند. از گذشته تا کنون مهر یکی از ابزار های احراز هویت اشخاص و ارگان های دولتی محسوب می شد و کارایی آن مانند امضای شخصی و اثر انگشت است. هر شرکتی نیاز به یک مهر اختصاصی دارد تا بتواند با آن مهر، کار های دولتی، مالی و... شرکت خود را انجام دهد. در واقع ساخت مهر در تایید هویت شرکت شما امری مهم و ضروری محسوب می شود. برای ساخت انواع مهر از دستگاه های بروز و پیشرفته استفاده خواهد شد و ما در ادامه انواع مهر و مزیت آنها را  بررسی خواهیم کرد.

ساخت انواع مهر

ساخت مهر توسط دستگاه های پیشرفته و بروز انجام می شود و به کمک آنها مهر های ژلاتینی، برنجی و لیزری را تهیه می کنند. هر کدام از این مهرها مزایای منحصر به فرد خود را دارد و نحوه استفاده از آنها متفاوت است. از پرطرفدار ترین مهر ها، مهر های ژلاتینی هستند. این نوع مهر به دلیل داشتن قیمت پایین و همچنین صرف زمان کم برای ساخت، محبوبیت زیادی دارند. ساخت مهر های ژلاتینی به دو صورت انجام می شود، مهر های ساده و مهر های پرینتی!! برای استفاده از مهر های ساده ژلاتینی باید از استامپ استفاده کنید اما مهر های پرینتی نیاز به استامپ نداشته و دارای نوعی استامپ سر خود هستند. جوهر مهر های ژلاتینی پرینتی را بعد از مدت زمانی باید شارژ کنید. مهر ژلاتینی را می توان در سایز های 1 تا 10 سانتی متر تولید کرد و هیچ محدودیتی برای چاپ طرح بر روی مهر وجود ندارد.

ساخت مهر لیزری

یکی دیگر از انواع مهر ها، مهر لیزری است. ساخت مهر لیزری یکی از انواع روش های عالی در مهر سازی می باشد. مهر های لیزری دارای کیفیتی عالی در چاپ طرح هستن به طوری که نقاط ریز را نیز چاپ می کنند. برای استفاده از این نوع مهر ها نیاز به استامپ نیست و استامپ سرخود دارند. مهر های لیزری مانند مهر های ژلاتینی هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ جوهر دارند. در مهر های لیزری می توان از چندین رنگ متفاوت استفاده کرد و همین دلیل باعث جذابیت آن در بین مردم شده است. قیمت ساخت مهر لیزری به نسبت مهر های ژلاتینی بالاتر و زمان ساخت آنها طولانی تر بوده و نمی توان آنها را به صورت فوری ساخت. برای استفاده از مهر های لیزری نیاز به شابلون بوده به همین دلیل جعل آنها غیر ممکن است.

2

ساخت مهر برنجی

از دیگر انواع ساخت مهر، مهر برنجی است. برای ساخت طرح این نوع مهر، از مته های مخصوص استفاده ی شود با استفاده از مته، طرح را برر روی برنج یا فلز حکاکی می کنند. این نوع مهر ها را تنها در سایز های کوچک قابل ساخت هستند، بطوری که تنها نام و نام خانوادگی، اسم اداره یا نام پرسنل اداره بر روی آن جای می گیرد. بهترین نوع مهر، مهر لیزری است زیرا علاوه بر داشتن قیمی مناسب، مزایای بسیار دیگری دارد. برای ساخت هر نوع مهر، باید اصول و قواعد ساخت مهر را رعایت کرد تا بتوانید یک مهر با کیفیت داشته باشید؛ از این رو توصیه می کنیم ساخت اختصاصی مهر را به مراکزی که این کار را به صورت اصولی و حرفه ای انجام می دهند، بسپارید. مهرهای برجسته از دو قسمت مجزا تشکیل می شوند.کلیشه ای که حروف برجسته بر روی آن چاپ می شود از دو ورق آلومینیومی تشکیل می شود.مزیت ساخت و چاپ مهر برجسته استفاده چندین باره از دستگاه برجسته ساز آن برای مهرهای مختلف است.

3

اصول مهر سازی

برای ساخت یک مهر خوب و با کیفیت باید اصول و نکاتی را رعایت کرد. یکی از اصلی ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید، سایز دسته مهر است. دسته مهر باید حداقل 2 میلی متر از دور آن فاصله داشته باشد تا نوشته به درستی بر روی کاغذ چاپ شود. برای اینکه مهری با کیفیت داشته باشید باید از فونت بسیار ریز و بسیار دشت استفاده کنید. بهتر است فونت هایی که قلم درشت دارند را به کار بگیرید. اگر در ساخت و طراحی مهر نیاز به استفاده همزمان از اعداد و حروف بود، آنها را با فاصله از یکدیگر قرار دهید.

ساخت انواع مهر

ساخت انواع مهر باید به صورت اصولی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام شود. مهر ها به دلیل اهمیت بالایی که دارند، نمی توان آنها را در منزل به راحتی ساخت زیرا کوچکترین خطا در ساخت آنها باعث بروز مشکلات زیادی میشود. از این رو اگر قصد دارید مهر اختصاصی برای خود بسازید، بهتر است به مراکز معتبر ساخت انواع مهر مراجعه کنید. در مراکزی که کار های چاپ فاکتور، چاپ افست، ساخت انواع مهر و.. را انجام می دهند، باید کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته ای را به کار گیرند. ما به شما توصیه ی کنیم اگر می خواهید مهری اختصاصی داشته باشید،، بهترین مراکز را انتخاب کنید. در مراکز چاپ امکان ساخت مهر فوری وجود دارد.این مهرها برای شرکت ها، پزشکان، مهندسان، برای امضا افراد عامی و ... قابل استفاده است.برای این که مهر ساخته شده از امنیت بالایی برخودار باشد ساخت مهر برجسته یک توصیه دوستانه است. استفاده از مراکز معتبر چاپ باعث افزایش عمر و ماندگاری بیشتر مهر شده و کیفیت محصول را به دنبال دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص سفارش چاپ مهر به سایت چاپ دیجیتال ابران کهن (https://irankohan.ir) مراجعه بفرمایید

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها