به خود بیایید و از روتین فلاکت‌بار زندگی خارج شوید

کد خبر: 1121015
به خود بیایید و از روتین فلاکت‌بار زندگی خارج شوید

 

آیا شادی و لذت در زندگی به یک معنی هستند؟ اندرو متیوس در کتاب صوتی شادی در سختی‌ها با مطالعه و بررسی الگوهای رفتاری در انسان، به شما کمک می‌کند که چگونه می‌توانید شادی درونی را به دست آورید و فردی مثبت‌گرا باشید.

درباره کتاب صوتی شادی در سختی‌ها:

خوشحالی و شادی حالتی روحانی است که در زمان‌هایی که احساس عشق، لذت و خوشبختی داریم به سراغ ما می‌آید. درواقع می‌توان گفت احساس شادی رابطه مستقیمی با چیزهایی مثل روابط اجتماعی، وضعیت شغلی و درآمد، روابط عاطفی و بسیاری چیزهای دیگر دارد. شاید تا به حال این تجربه را داشته‌اید که زمانیکه درمورد خود احساس خوبی دارید، اطرافیانتان را نیز بیشتر دوست دارید. یا زمان‌های بی‌حوصلگی دیگران برایتان غیرقابل تحمل می‌شوند. دلیل روان‌شناسی این موضوع این است که به طور کلی جهان نوعی بازتاب از شخصیت شما است.

زمانی که به خود عشق بورزید، دیگران را نیز دوست خواهید داشت و هر دیدگاهی که به خود داشته باشید، افکار و حرکاتتان به همان سو حرکت می‌کنند. اندرو متیوس در کتاب شادی در سختی‌ها (Happiness in Hard Times) به بررسی تفاوت‌های میان شادی و لذت پرداخته و به شما ثابت می‌کند که کسانی که شاد هستند، به جز لذتی که از زندگی می‌برند، مدام موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنند.

نویسنده در ادامه با معرفی روش‌های مختلف شاد زیستن، به شما یاد می‌دهد نه تنها بعد از بروز سختی‌ها بلکه در هنگام بحران‌ها نیز شادی را در وجودتان حفظ کنید. احساس شادی درونی باعث می‌شود دوست داشتن را در جهان اشاعه دهید و در خوبی کردن به دیگران پیش‌قدم شوید. با شنیدن این کتاب متوجه می‌شوید اگر در موقعیت اسفبار خود باقی بمانید، باعث آزرده کردن خود و دیگران می‌شوید و این کار خود نیز نوعی خودخواهی است.

کتاب صوتی شادی در سختی‌ها به شما این پیام مهم را می‌رساند که سعادت و شادی تنها یک انتخاب است و راز نهفته‌ای ندارد. درواقع می‌توان گفت نخستین قدم برای خوشبخت بودن این است که انتخاب کنید، شاد باشید. دومین مرحله نیز پذیرش موقعیت و تمام اشتباهات‌تان است. اینکه سعی کنید از سختی‌ها فرار کنید و از ناراحتی گریزان باشید، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه شما را در موقعیتی دشوارتر قرار می‌دهد.

اندرو متیوس عقیده دارد بدبختی و مصیبت‌ها می‌توانند همچون سکوی پرتاب برای شما عمل کنند. چراکه با کمک آن‌ها می‌توانید ناگهان به خود بیایید و از روتین فلاکت‌بار زندگی خارج شوید. نکته جالب در مورد کتاب حاضر این است که تنها شعار نمی‌دهد و با حرف‌های کلیشه‌ای شما را خسته نمی‌کند؛ بلکه با روایت داستان‌هایی از زندگی افراد واقعی که توانستند از روزهای سخت و تاریک عبور کنند و به موقعیت بهتری برسند، شما را متقاعد می‌کند که تنها نیستید و مشابه تجربه شما را افراد زیادی از سر گذراند‌ه‌اند و بر آن نیز پیروز شده‌اند.

2

کتاب صوتی شادی در سختی‌ها به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر دوست دارید در زندگی خود همیشه شاد و خوشبخت باشید، راهکارهای ارائه شده در این کتاب به شما کمک زیادی می‌کند. همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعه فردی و خودیاری از شنیدن این کتاب مفید و تاثیرگذار لذت خواهند برد.

اندرو متیوس را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و سخنران استرالیایی در سال 1957 و در جنوب استرالیا به دنیا آمد. او تا به حال آثار زیادی در زمینه خودیاری و انگیزشی نوشته و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. ازجمله کتاب‌های دیگر اندرو متیوس (Andrew Matthews) می‌توان به «راز شاد زیستن»، «تک نسخه کامیابی» و «درخت دوستی بنشان» اشاره کرد.

شما می‌توانید با مراجعه به پلتفرم کتابراه به لیست کاملی از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال دسترسی داشته باشید.

در بخشی از کتاب صوتی شادی در سختی‌ها می‌شنویم:

ما ممکن است به زندگی‌هایمان نگاهی بیندازیم و بگوییم: اگه مجبور نبودم به شوهر تنبلم و این بچه‌های سرکش برسم، اون وقت می‌تونستم روی رشد شخصیم کار کنم. اشتباه است. آن‌ها باعث رشد شخصی شما هستند. مردم در زندگی‌هایمان معلم‌های ما هستند. شوهرانی که خروپف می‌کنند و در قفسه‌ها را پشت سرشان نمی‌بندند، بچه‌های قدرنشناس، همسایه‌هایی که در جلوی در پارکینگ‌مان پارک می‌کنند.

فقط برای تسلی می‌توانیم به خودمان بگوییم: اگر این افراد کارشان را می‌دیدند خوشحال‌تر بودم. اگر زنتان شما را ناراحت می‌کند، آن وقت پروژهٔ شما، سروکار داشتن با خشم به صورت موثر است و شما بهترین شخصی را دارید که به شما کمک کند تا این کار را در خانه بکنید. چه از این بهتر. شما ممکن است بگویید: من او را طلاق خواهم داد. این کار اوضاع را درست می‌کند. اما این کار اوضاع را تا وقتی درست می‌کند که با شخص دیگری که عینا شما عصبانی می‌کند ازدواج نکرده‌اید.

چکیدهٔ مطلب: هر شخصی که به زندگی‌تان قدم می‌گذارد، یک آموزگار است. حتی اگر آن‌ها شما را دیوانه می‌کنند، به شما درس می‌دهند. زیرا آن‌ها نشان می‌دهند محدودیت‌های شما کجا هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها