فرامتن فایل صوتی لو رفته؛

ظریف نامزد ریاست جمهوری می شود؟

کد خبر: 1280926

گرچه ظریف بارها تاکید کرده که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد اما فضای سیاسی به گونه ای پیش می رود که ممکن است اعتدالیون و اصلاح طلبان بر سر نامزدی او در ۱۴۰۴ به اجماع برسند و روزنه گشایان به سراغ او بیایند

ظریف نامزد ریاست جمهوری می شود؟

گروه سیاست سایت فردا: آیا گفته های خصوصی ظریف را فقط باید یک گفت و گوی ساده دانشجویی تصور کرد یا می توان این فایل لو رفته را به تعبیر خودش در جهت مرزبندی وزیر سابق خارجه با اصلاح طلبان و اصول گرایان رادیکال برای بازتعریف خود در فضای سیاسی دانست؟

گرچه ظریف بارها تاکید کرده که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد اما فضای سیاسی به گونه ای پیش می رود که ممکن است اعتدالیون و اصلاح طلبان بر سر نامزدی او در ۱۴۰۴ به اجماع برسند و روزنه گشایان به سراغ او بیایند. از همین رو فارغ از اینکه چه بر سر گفت و گوی خصوصی او با دانشجویان آمده اما بیان چنین اظهاراتی نشان می دهد که او به دنبال فاصله گذاری با گرایش های رادیکال در دو جناح است تا بتواند خود را در فضای سیاسی کشور بازتعریف کند و خاطره فایل صوتی سال ۱۴۰۰ را از یادها ببرد.

گفتنی است که محمد جواد ظریف در فایل صوتی خصوصی به طرز محسوسی نسبت به عملکرد اصلاح طلبان در ماجرای کوی دانشگاه انتقاد می کند و همین رفتارها را موجب واکنش حاکمیت می داند. او در عین حال می گوید که اصلاح طلبان از گذشته با او مشکل داشته اند و در انحصارطلبی دست جناح مقابل را از پشت بسته اند.

او در عین حال به برخی چهره های جناح راست هم که از مخالفان برجام بوده اند، حمله می کند تا بتواند خود را در مرکز سیاست ایران تعریف کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها