۲۶ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند

کد خبر: 989702

آمار‌های وزارت کار آمریکا حاکی از افزایش نرخ بیکاری در این کشور همزمان با شیوع ویروس مرگبار کووید-۱۹ است.

۲۶ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کار آمریکا روز پنج شنبه در گزارش هفتگی خود اعلام کرد طی یک هفته گذشته دست کم ۴.۴ میلیون آمریکایی برای دریافت خدمات بیمه بیکاری درخواست ثبت کرده اند.

داده‌های منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموع طی ۵ هفته اخیر ۲۶ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند. همچنین درخواست‌های اولیه برای بیمه بیکاری در هفته منتهی به ۲۳ آوریل به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. این تعداد درخواست در طول حدود ۵ هفته به ثبت رسیده که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده است.

گزارش هفتگی وزارت کار آمریکا در روز پنجشنبه حاکی از کاهش بی‌سابقه خرده‌فروشی‌ها در ماه مارس و همچنین بزرگترین رکود در تولید کارخانجات از سال ۱۹۴۶ بود. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد که به اعتقاد آن‌ها در حال حاضر در رکود به سر می‌برد در سه ماه نخست سال جاری میلادی در سریع‌ترین کاهش رشد خود از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد.

آمار درخواست‌های بیمه بیکاری که دقیق‌ترین اطلاعات برای بررسی سلامت اقتصاد است به دقت از سوی اقتصاددانان بررسی می‌شود تا سرنخ‌هایی از عمق رکود به دست دهد. از این آمار استفاده می‌کنند تا متوجه شوند چه موقع موج اخراج‌ها به راه می‌افتد و چه زمان روند بهبود آغاز می‌شود.

ویروس کرونا در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا شیوع یافته و دولت برای مقابله با شیوع بیشتر آن طرح فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کرده که این امر سبب شده است ۹۰ درصد مردم این کشور در خانه بمانند و به این ترتیب فعالیت‌های اقتصادی در این کشور ناگهان متوقف شده است.

در حال حاضر آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. نرخ بالای بیکاری و رکود اقتصادی از تبعاتی هستند که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران برای ماه‌های آینده آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار، آمریکا با بیش از ۸۴۹ هزار مبتلا به ویروس کرونا و ۴۷ هزار مرگ و میر در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها