هاآرتص: سلیمانی، استاد بزرگ شطرنج در بازی پیچیده منطقه‌ای بود

کد خبر: 969811

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، سردار سلیمانی را استاد بزرگ شطرنج در بازی پیچیده خاورمیانه توصیف کرده و از نقش او در بیرون راندن رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان نوشت.

هاآرتص: سلیمانی، استاد بزرگ شطرنج در بازی پیچیده منطقه‌ای بود

باشگاه خبرنگاران جوان: روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه در گزارشی تحلیلی، سردار سلیمانی را استاد بزرگ در بازی پیچیده شطرنج خاورمیانه توصیف کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص در گزارش تحلیلی خود نوشت: از زمانی که [سردار] قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران ترور شده (به شهادت رسیده) است، او به عنوان ترکیبی از «جیمز باند»، «هاینتس گودریان» (ژنرال ارتش آلمان در دوره رایش سوم) و «اتوفون بیسمارک» (نخستین صدر اعظم آلمان که به صدر اعظم آهنین معروف بود) توصیف شده است. حقیقت بسیاری در این مورد وجود دارد. او فردی بود که در سراسر خاورمیانه مورد احترام و ترس (دشمنان) بود.

این پایگاه در ادامه گزارش خود می‌نویسد: نخستین موفقیت [سردار] سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس، افزایش توانایی حزب الله بود. در همکاری نزدیک با سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله و نیز عماد مغنیه (معروف به حاج رضوان و مسئول نیرو‌های عملیاتی حزب الله لبنان) سلیمانی آموزش حزب الله را بسیار بهبود بخشید و امنیت عملیاتی و هماهنگی آن‌ها را تقویت کرد. تمامی این مسائل سبب افزایش فعالیت مؤثر این گروه در مبارزه با نیرو‌های اسرائیل در دو سال و نیم آخر حضور (رژیم صهیونیستی) در منطقه امنیتی جنوب لبنان (اشغال جنوب لبنان از سوی رژیم صهیونیستی) بود.

هاآرتص در ادامه نوشته است: اسرائیل در نهایت در مه سال ۲۰۰۰ منطقه امنیتی را ترک کرد که این مسأله به عنوان یک پیروزی برای مقاومت حزب الله تلقی شد. سلیمانی و شرکایش، اما آنجا (جنوب لبنان) را ترک نکردند. آن‌ها ۶ سال زمان صرف کردند تا حزب الله را به مانند یک قدرت نظامی و به شکلی که دیگر یک گروه شبه‌نظامی نباشد؛ بلکه حتی بزرگتر و تواناتر از خود ارتش لبنان بسازند؛ همچنانکه او را به عنوان یکی از احزاب سیاسی اصلی در بیروت درست کردند.

این رسانه همچنین در ادامه گزارش خود، سردار سلیمانی را استاد بزرگ در بازی پیچیده شطرنج منطقه توصیف کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها