لفاظی جدید محمد بن سلمان درباره برجام

کد خبر: 796340

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در سفر به آمریکا، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار داد. او در ادامه ادعا‌های بی‌اساس گذشته گفت: این توافق دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را به تعویق می‌اندازد، اما مانع آن نمی‌شود.

لفاظی جدید محمد بن سلمان درباره برجام
باشگاه خبرنگاران جوان: ولیعهد عربستان سعودی در ملاقات با سردبیران و خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران حمله کرد.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در سفر به آمریکا، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار داد. او در ادامه ادعا‌های بی‌اساس گذشته گفت: این توافق دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را به تعویق می‌اندازد، اما مانع آن نمی‌شود. او در اولین ملاقات با سردبیران و خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد: «به تعویق انداختن و نظاره‌گر بودن دست‌یابی آن‌ها به بمب به این معنی است که منتظر رسیدن گلوله به سر خود هستید. پس باید از همین امروز حرکت کنید.» وی در ادامه ادعا کرد: «ما از هدف ایران آگاهیم. اگر سلاح هسته‌ای داشته باشند، از آن به عنوان سپری استفاده می‌کنند تا بتوانند هر کاری که دلشان می‌خواهد در خاورمیانه انجام دهند؛ و در عین حال مطمئن باشند کسی به آن‌ها حمله نمی‌کند.» محمد بن سلمان در ادامه لفاظی‌های ضد ایرانی خود گفت: «توافق هسته‌ای ایران باید با توافقی جایگزین شود که کوتاهی دست ایران در رسیدن به سلاح هسته‌ای را تضمین کند، ضمن این که به سایر فعالیت‌های این کشور در خاورمیانه نیز رسیدگی می‌کند.» او همچنین مدعی شد تجاوز به یمن باعث منزوی شدن حوثی‌ها به لحاظ سیاسی شده است. وی در ادامه گفت: عربستان به دنبال پایان دادن به این جنگ از طریق روندی سیاسی است. روندی که از طریق آن میان حوثی‌ها شکاف ایجاد و فشار نظامی را بر آن‌ها حفظ کند. محمد بن سلمان در ادعایی، پاسخ موشکی حوثی‌های یمن را بی‌اهمیت جلوه داد و آن را «آخرین تلاش‌ها از روی عجز» توصیف کرد. ولیعهد جاه‌طلب عربستان در سفر خود به مناطق مختلف آمریکا، به دنبال تقویت روابط ریاض و واشنگتن و ترغیب آمریکا به سرمایه‌گذاری در کشورش است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها