استیو بنن: کورکر باید هرچه سریعتر استعفا دهد

کد خبر: 734722

استراتژیست سابق کاخ سفید خواستار استعفای هرچه سریعتر «باب کورکر» شد.

باشگاه خبرنگاران: «استیو بنن»، استراتژیست سابق رئیس جمهور آمریکا، سخنان اخیر «باب کورکر»، عضو ارشد کنگره این کشور، را در مورد «دونالد ترامپ» غیرقابل توجیه دانست و خواستار استعفای فوری وی شد.

این روزها درگیری لفظی شدیدی میان ترامپ و کورکر شکل گرفت تا جاییکه سناتور ارشد کنگره، رفتار رئیس جمهور آمریکا را بچگانه توصیف کرد.

«بنن» مدعی است «باب کورکر» از ایالت تنسی، باید به دلیل مطرح کردن اظهاراتی ناامیدکننده درباره توانمندی های رئیس جمهور، استعفا دهد.

«بنن» در این باره گفت: اگر کورکر عزت و شایستگی داشته باشد، باید هرچه زودتر استعفا دهد. این غیرقابل قبول است که کورکر بگوید وقتی ارتش آمریکا در جنگ های خارج از کشور در حال مبارزه است، رئیس جمهور رفتار بچگانه ای دارد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که ترامپ یکشنبه صبح در حساب توییتر خود نوشت رئیس کمیته روابط خارجی سنا (اشاره به کورکر) به او التماس کرده است تا وی را مورد تأیید قرار دهد. سپس ترامپ مدعی شد کورکر تا حد زیادی مسئول توافق وحشتناک هسته ای ایران و 1+5 است.

پس از این توییت، کورکر نیز روز یکشنبه واکنش نشان داد و در حساب توییترش نوشت: کاخ سفید به مرکز مراقبت روزانه بزرگسالان تبدیل شده است.

وی در همین روز مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز انجام داد و با اشاره به احتمال برهم زدن توافق هسته ای ایران از سوی ترامپ گفت: رئیس جمهور می تواند آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار دهد.

این در حالی است که «میچ مک کانل»، رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا، از کورکر حمایت کرد و او را عضو با ارزش سنا معرفی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها