تروریست‌ها همچنان اجازه ورود به آمریکا را دارند!

کد خبر: 622181

عاملان اصلی ترویج قتل و خشونت بین مردم آمریکا و محرکین قطعی بروز جنایت‌های جنگی دولت آمریکا دقیقاً از همین رئیس جمهور حمایت می‌کنند و آقای ترامپ هم بارها عنوان کرده بود که به حمایت‌های آنان افتخار می‌کند.

تروریست‌ها همچنان اجازه ورود به آمریکا را دارند!
سرویس بین‌الملل فردا: «جهت محافظت از آمریکاییان، ایالات متحده باید اطمینان حاصل کند به آنهایی که اجازه ورود به این کشور داده می شود دارای گرایش های خصمانه نسبت به این کشور و اصول بنیادین آن ندارند. ایالات متحده نمی تواند و نباید اجازه ورود به افرادی دهد که از قانون اساسی آمریکا حمایت نمی کنند و یا کسانی که اعتقادات خشونت آمیز را نسبت به قوانین ایالات متحده در ارجحیت قرار می دهند.»

این بخشی از ترجمه متن قانون جدیدی است که پرزیدنت ترامپ آن را امضا کرده است. اگر فقط این بخش از قانون جدید درباره مهاجران را بخوانیم، که مقدمه اصلی و بنیان این قانون در همین بند ذکر شده است، توقع می‌رود که در ورودی فرودگاه‌های آمریکایی به روی اتباع کشورهای عربستان سعودی، ترکیه، امارات و سایر کشورهایی که در چند سال اخیر شاهد انجام عملیات تروریستی توسط اتباع آنها در خاک ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی بودیم، بسته شود. ولی تناقض از آنجایی شروع می‌شود که رئیس جمهوری زیر این کلمات را امضا کرده است که یکی از بزرگترین مجموعه‌های ساخت و فروش اسلحه در ایالات متحده آمریکا، بیشترین حمایت مالی را از وی در انتخابات ریاست جمهوری بر عهده داشت. یعنی عاملان اصلی ترویج قتل و خشونت بین مردم آمریکا، به خصوص جوانان دانشجو و حتی نوجوانان مدرسه‌ای، و محرکین قطعی بروز جنایت‌های جنگی دولت آمریکا دقیقاً از همین رئیس جمهور حمایت می‌کنند و آقای ترامپ هم بارها عنوان کرده بود که به حمایت انجمن‌هایی چون NRA از او افتخار می‌کند.

پس می‌توان حدس زد ترامپ در این قانون تازه وضع شده بیشتر از ترس به خظر افتادن جان شهروندان آمریکایی به فکر اغراض سیاسی و عمل به وعده‌های لجبازانه انتخاباتی است. هرچند که به وضوح اسم کشورهایی که اتباع آنها مشمول این قانون می‌شدند در بیانیه اصلی نیامده بود ولی مشخص شد که منظور ترامپ در این قانون اتباع کشورهای ایران، لیبی، عراق، یمن، سودان، سومالی و سوریه هستند. همان کشورهایی که نه تنها هیچ کدام از اتباع آنان در خاک آمریکا اقدام به عملیات تروریستی نداشته‌اند بلکه آقای رئیس جمهور در هیچ کدام از این کشورها قرارداد تجاری و وابستگی اقتصادی ندارد و جالب آنکه ترامپ هم در ترکیه و هم در عربستان و امارات، به نوعی دارای روابط تجاری است. وزیر خارجه ایران، نخست وزیر کانادا، نخست وزیر اسکاتلند، نخست وزیر و رئیس جمهور فرانسه و برخی از مسئولین سازمان ملل متحد به همراه بسیاری از سیاستمداران و رهبران کشورهای مختلف این اقدام ترامپ را محکوم کردند. تجمع و حرکت انسان‌دوستانه بسیاری از فعالان حقوق بشر آمریکایی در فرودگاه‌هایی نیویورک و برخی دیگر از شهرهای آمریکا و کمک‌های برخی از وکلای متخصص در امر مهاجرت برای حمایت از مسلمانان آمریکایی به خصوص اتباع ایرانی مقیم آمریکا که برای ورود به آمریکا دچار مشکل شده‌اند، بسیار قابل تقدیر است.

شاید همین تجمع‌ها بود که موجب شد تا شکایت‌نامه «اتحادیه آزادی‌های شهروندی» به دادگاه فدرال موثر باشد و آن دانولی قاضی فدرال آمریکا لااقل حکم به منع بازگرداندن اتباعی که دارای روادید کامل هستند، بکند. هرچند که این حکم، تنها بخش کوچکی از قانون امضاشده توسط ترامپ را ملغی می‌کند، ولی حکم کورسویی در تاریکی را داشت. در هر حال وضع این قانون نشانگر اوج بی‌خردی ترامپ در اتخاذ یک تصمیم خودخواهانه بود. ترامپ و تیم همراه او در راه تصویب این دست از قوانین به جز رئیس جمهور معلوم الحال جمهوری چک و همان تعداد معدود افراطی‌هایی که اقدام به آتش زدن یک مسجد در آمریکا کردند، حامی دیگری ندارند. البته نباید یک نفر را از قلم بیندازی. بنیامین نتانیاهو هم از حامیان سرسخت ترامپ است و خراب کردن خانه‌های مردم و دیوارکشی در سرزمین‌های فلسطین اشغالی را اقدامی همگام و مهر تاییدی بر اصرار ترامپ برای دیوارکشی بین آمریکا و مکزیک می‌داند. وقتی که اتباع عراقی که سال‌ها در آمریکا زندگی کرده‌اند هم پس از یک سفر معمولی و برای بازگشتن به خانه‌هایشان در آمریکا مورد بازداشت قرار می‌گیرند، پس قطعاً در نیت ترامپ در شعار مبارزه با داعش و تقویت ائتلاف ضد داعش به کمک روسیه هم می‌توان شک کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها