واکنش مشاور اوباما به انتقاد مخالفان از برجام

کد خبر: 520991

بن رودز در واکنش به گزارش نیویورک تایمز گفته است کاخ سفید هرگز به دنبال گمراه کردن افکار عمومی نبوده است.

خبرگزاری مهر: بن رودز مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به مطالب منتشر شده در رسانه های آمریکا اعلام کرد به هیچ وجه قصد ندارد افکار عمومی در آمریکا را درباره پرونده هسته ای ایران گمراه کند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مفصل از تاریخچه زندگی بن رودز و چگونگی راهیابی وی به تیم اوباما نوشت: سیاست خارجی اوباما در این سالها به دست بن رودز در جهت انحراف افکار عمومی خلق شده است.
این روزنامه به قلم دیوید ساموئل می نویسد اعتقاد دارد مشاور اوباما در مسائل امنیتی با تسلط خاص خود در استفاده از کلمات افکار عمومی و رسانه ها را درباره توافق هسته ای گمراه کرده است.
نیویورک تایمز درباره مشاور اوباما می نویسد: داستانی که کاخ سفید برای افکار عمومی حاضر کرده بود بسیار ماهرانه از شخصیت های گمنام استفاده کرده است تا افکار عمومی را بفریبد.
بن رودز در واکنش به گزارش نیویورک تایمز گفته است کاخ سفید هرگز به دنبال گمراه کردن افکار عمومی نبوده است. وی گفت: در دوره اول ریاست جمهوری اوباما چندین بار برای ارتباط دیپلماتیک با ایران تلاش کردیم ولی در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی این امر تحقق یافت.
وی افزود: برای رسیدن به توافق هیچ کار غیرشفافی در چارچوب قوانین بین المللی صورت نگرفته است و انتقادات احزاب مخالف در آمریکا بی اساس است.
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت، آنچه مخالفان به آن توجه نمی‌کنند این است که ما در مورد کارایی توافق، ارزش‌های دموکراسی و آنچه بر سر آن معامله می‌کنیم، اعتقاد عمیق داشته و داریم، و محور اصلی کلیه تلاش‌های ما، آشکار کردن حقایق بود.
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در یادداشتی، بدون اشاره مستقیم به اظهارات بن رودز و گزارش روزنامه نیویورک تایمز، نوشت بود دولت اوباما اساسا مردم آمریکا را درباره توافق ایران گمراه کرده است.
جان مک‌ کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا نیز در واکنش به گزارش نیویورک تایمز، کاخ سفید را متهم به انتشار اطلاعات ساختگی درباره توافق هسته ای ایران کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها