تحولات لیبی/پیشروی‌های نیرو‌های وفاق در نبرد با حفتر

کد خبر: 935322

دولت وفاق ملی در لیبی از سیطره نیرو‌های دولتی بر چهار پایگاه جدید در جریان نبرد با شبه‌نظامیان طرفدار «خلیفه حفتر» در پایتخت خبر داد.

تحولات لیبی/پیشروی‌های نیرو‌های وفاق در نبرد با حفتر
خبرگزاری تسنیم: دولت وفاق ملی در لیبی از سیطره نیرو‌های دولتی بر چهار پایگاه جدید در جریان نبرد با شبه‌نظامیان طرفدار «خلیفه حفتر» در پایتخت خبر داد. پیشروی‌های نیرو‌های وفاق ملی لیبی در نبرد با نیرو‌های حفتر به گزارش تسنیم به نقل از القدس العربی، درگیری‌های شدید میان شبه‌نظامیان طرفدار ژنرال شورشی «خلیفه حفتر» و نیرو‌های دولت وفاق ملی به ریاست «فائز الشراج» در اطراف طرابلس به‌ویژه در منطقه «عین زاره» (در فاصله ۲۵ کیلومتری مرکز طرابلس) ادامه دارد. شمار کشته شده‌ها در جریان این درگیری‌ها به بیش از ۵۰ نفر و شمار زخمی به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است. نیرو‌های دولت وفاق ملی، که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است، روز گذشته از سیطره خود بر ۴ پایگاه جدید در طرابلس خبر دادند. «محمد قنونو» سخنگوی نیرو‌های وفاق طی کنفرانسی خبری اعلام کرد، نیرو‌های دولتی کنترل منطقه «وادی الربیع»، «جسر ۲۷» در غرب طرابلس، «کوبری سوق الاحد» و فرودگاه بین‌المللی طرابلس را به دست گرفته‌اند. وی افزود، ارتش به مقابله به متجاوزان ادامه می‌دهد و تعدادی از خودرو‌های زرهی و تجهیزات نظامی آن‌ها را مصادره کرده و شماری از نیروهایشان را به اسارت گرفته است. از سوی دیگر، «احمد المسماری» سخنگوی نیرو‌های حفتر، در کنفرانسی در شهر بنغازی (شرق) اعلام کرد: «تحولات میدانی به نفع ارتش لیبی (نیرو‌های حفتر) پیش می‌رود.» پیشروی شبه‌نظامیان تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به سمت پایتخت لیبی، با چراغ سبز عربستان سعودی، این شهر را در آستانه درگیری خونین قرار داده است. تحولات این جنگ به سرعت در حال گسترش است و مذاکرات دبیرکل سازمان ملل با طرفین نیز نتوانسته از آتش این جنگ کم کند.

کنفرانس ملی فراگیر در لیبی به تعویق افتاد

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، "غسان سلامه" نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از تعویق برگزاری کنفرانس ملی فراگیر با هدف حل و فصل بحران لیبی خبر داد.

سلامه گفت که او و سازمان ملل از از سرگرفته شدن درگیری‌ها در لیبی غافلگیر شده اند.

وی بر علاقه خود مبنی بر برگزاری کنفرانس ملی فراگیر در یمن در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد و گفت: «ما حقی نداریم که این فرصت تاریخی را خراب کنیم.»

روسیه: بحران لیبی فقط از راه سیاسی قابل حل و فصل شدن است گروه‌های لیبیایی توافق کرده بودند تا اواسط سال جاری میلادی یک نشست ملی در خصوص انتخابات و ساختار سیاسی آینده کشورشان برگزار کنند، اما خلیفه حفتر ژنرال شورشی لیبی روز پنج شنبه گذشته به نیرو‌های تحت فرماندهی خود دستور داد تا حمله به طرابلس، پایتخت این کشور را به بهانه آزادسازی آن از وجود گروه‌های تروریستی را آغاز کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها