حکایت یک فاجعه؛ کمک‌رسانی به مردم نیجریه

کد خبر: 666863

اتحادیه امت‌واحده بنا دارد خانواده‌های شهدا و قربانیان این فجایع را که در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند، در ماه مبارک رمضان مهمان کرامت روزه‌داران و خیرین عزیز انفاق نماید.

حکایت یک فاجعه؛ کمک‌رسانی به مردم نیجریه
سرویس بین‌الملل فردا: اتحادیه بین‌المللی امت‌واحده، با صدور بیانیه‌ای خواستار کمک‌رسانی به مردم و شیعیان مظلوم نیجریه شده است. متن پیام این اتحادیه بدین شرح است:
«سه سال پیش بود که در ماه مبارک رمضان خبر شهادت مسلمانان نیجریه، شوکی بزرگ را برای همه‌ی مسلمانان به همراه داشت. ماجرا از این قرار بود که مردم‌ روزه‌دار نیجریه در منطقه زاریا، مانند بسیاری از مسلمانان، در راهپیمایی روزقدس شرکت کرده بودند.

اما این راهپیمایی با حمله نیروهای نظامی منطقه روبرو شد؛ برخی از سربازان ارتش نیجریه از پشت به سمت صفوف راهپیمایان تیراندازی کردند. آنان همچنین تظاهرات‌کنندگانی که فرار می کردند را تحت تعقیب قرار داده و به سمت آن‌ها شلیک کردند.

این هجوم ناجوانمردانه منجر به شهادت 33 نفر از شیعیان روزه دار و زخمی شدن دهها تن دیگر شد. نیروهای امنیتی همچنین ده‌ها نفر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی را نیز بازداشت کرده‌اند.
هنوز درد مسلمانان زاریا از این فاجعه التیام نیافته بود که یکسال بعد در آخرین روز ماه صفر، بار دیگر ارتش شبانه به منطقه مسلمان نشین زاریا حمله کرده و بیش از ۳۰۰ تن از مسلمانان آن دیار را به خاک و خون کشید و تعداد زیادی از آنان را دستگیر کرد.

همچنین در سالگرد کشتار زاریا در مراسم اربعین در منطقه «کانو» که به تظاهراتی مسالمت‌آمیز علیه کشتار زاریا تبدیل شده بود، ارتش نیجریه که ظاهراً تاب مخالفت را نداشت، بار دیگر به صفوف عزادارن اربعین‌ حسینی، حمله‌ور شد و بیش از ۵۰ تن از مسلمانان را کشت و تعداد را زخمی و اسیر کرد.

خون مسلمانان سنی و شیعه در نیجریه در عزت و مظلومیتی مثال زدنی، با خون حسین علیه السلام در آمیخته است. از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۹۲۸ مسلمان در نیجریه به دست ارتش به شهادت رسیدند و از سرنوشت ۷۲۰ نفر خبری در دست نیست.
اتحادیه امت‌واحده بنا دارد خانواده‌های شهدا و قربانیان این فجایع را که در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند، در ماه مبارک رمضان مهمان کرامت روزه‌داران و خیرین عزیز انفاق نماید.

برای حمایت از ۱۱۰ خانواده‌ی شهید؛ ۲۲۰۰ سهم 10 هزار تومانی شماره‌حساب: 3018100123108792 شماره شبا: IR080570030181012310879102 شماره كارت: 5022297000010434 به نام مجمع جوانان امت‌واحده و یا درگاه اینترنتی: http://enfaagh.iuuu.ir/fa/1262 در صورت بالا رفتن میزان حمایت‌‌ها از طرح، تعداد بیشتری از خانواده‌‌ی شهدا (۵۱۹خانواده) را تحت حمایت قرار خواهیم داد. اتحادیه بین‌المللی امت‌واحده»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها