رئیسی در سفر استانی به قم:

افز‌ایش سرعت اینترنت در اولویت کار دولت قرار دارد /توسعه فیبر نوری یک زیر ساخت فرهنگی است /۱۰۰ هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت /با دیپلماسی اقتدار پیش رفتیم نه دیپلماسی التماسی /فرودگاه قم افتتاح می‌شود

کد خبر: 1290152

رئیس‌جمهور بامداد پنجشنبه وارد قم شد و به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف شد.

افز‌ایش سرعت اینترنت در اولویت کار دولت قرار دارد /توسعه فیبر نوری یک زیر ساخت فرهنگی است /۱۰۰ هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت /با دیپلماسی اقتدار پیش رفتیم نه دیپلماسی التماسی /فرودگاه قم افتتاح می‌شود

رئیس‌جمهور بامداد پنجشنبه  وارد قم شد و به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف شد. 

دیدار و گفت‌وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی و بررسی مهمترین مسائل استان قم و پیگیری اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه‌های رئیسی در سفر امروز به استان قم است.

رییس جمهور حرم مطهر حضرت معصومه (س) را زیارت کرد

رییس جمهور با سفر به شهر مقدس قم در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) حضور یافت و مضجع بانوی کرامت را زیارت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» بامداد پنجشنبه با سفر به شهر مقدس قم در حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام حضور یافت و مضجع شریف این بانوی بزرگ اسلام را زیارت کرد.

افز‌ایش سرعت اینترنت در اولویت کار دولت قرار دارد

رئیس جمهور با بیان اینکه افز‌ایش سرعت اینترنت و توسعه فیبر نوری در اولویت این دولت قرار گرفته است، گفت: شبکه اینترنت باید سرعت داشته باشد و نباید امور مردم برای این موضوع و کسب و کارها مختل شود.

به گزارش  تسنیم از قم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار در قم با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت اظهار داشت: استان قم مهد علم‌و‌دانش است و‌در تولید محتوا بسیار نقش آفرین است؛ در قم موسسات تحقیقاتی، پژوهشی، علمی و حوزه علمیه دانشگاه تولید محتوا می‌کنند، انتقال این تولید محتوا به شهرهای دیگر و عموم‌ مردم و خارج از کشور در این استان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه اینکه مردم قم از این فناوری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و‌کار استفاده کنند و به ارتباطات و انتقال اطلاعات سرعت بخشند کار ستودنی است، افزود: امروز زندگی مردم در بستر فضای مجازی قرار گرفته و تمام زوایای زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه رفاه مردم باید مورد تاکید باشد، افزود: افز‌ایش سرعت اینترنت و توسعه فیبر نوری در اولویت این دولت قرار گرفته است و قم با توجه به اینکه مهد تولید علم است و موسسات فراوانی مشغول تولید محتوا هستند که انتقال این محتوا به عموم مردم، خارج از کشور و ... اهمیت فراوانی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه فیبر نوری یک زیرساخت فرهنگی برای قم محسوب میشود، تصریح کرد: اکنون هفت و نیم میلیون ایرانی ‌از فیبر نوری در حال استفاده هستند و در تلاشیم تا فیبر نوری در تمام کشور توسعه یابد.

رئیسی با بیان اینکه به وزیر ارتباطات گفته‌ایم که باید سرعت اینترنت روز به روز افزایش یابد، گفت: شبکه اینترنت باید سرعت داشته باشد و نباید امور مردم برای این موضوع و کسب و کارها مختل شود./تسنیم

 

 ۱۰۰ هزار هکتار زمین به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت/ تحویل ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر

رییس جمهور در قم گفت: ۱۰۰ هزار هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن برای خانه‌دارشدن افراد واجد شرایط اختصاص‌ یافته که در زمان حاضر عملیات اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این زمین‌ها آغاز شده‌ است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن قم، مساله مسکن و زمین را از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها یاد کرد و افزود: زمینه و ظرفیت لازم در کشور برای تامین زمین موردنیاز متقاضیان و افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن کاملاً فراهم است.

وی گفت: تامین مسکن دغدغه همه مدیران بخش‌های مختلف است و تامین زیرساخت‌های آن به‌صورت مرتب در جلسات شورای مسکن در سطح ملی و استانی رصد می‌شود.

رییس جمهور، ساخت مسکن را از اولویت‌های مهم دولت یاد کرد و ادامه داد: تحویل و واگذاری افزون بر هفت هزار واحد مسکونی در استان قم در راستای همین دغدغه دولت سیزدهم انجام‌گرفته‌ است.

آیت‌الله رییسی با تاکید بر اهمیت ساخت مسکن روستایی، گفت: برای حل مشکل مسکن و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در این حوزه باید کار کیفی و جهادی صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی از تجربیات طرح مسکن مهر، عنوان کرد: دولت سیزدهم خود را متعهد به اتمام ۲۴۰ هزار مسکن مهر کرده که در دولت‌های قبلی تصویب و در دولت‌های دیگر مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه ساخت و تحویل مسکن در ایجاد امید میان مردم اثرگذار است، گفت: دولت خود را متعهد به ساخت ۷۱ هزار مسکن در استان قم می‌داند.

هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی و زمین روز پنجشنبه در دومین سفر استانی با حضور رئیس جمهور در استان قم تحویل متقاضیان شد. این آمار شامل افتتاح و واگذاری سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین است.

رئیس‌ جمهور در این سفر از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان بازدید کرد و افزون بر افتتاح ۱۷ کیلومتر از بزرگراه قم - کهک، عملیات اجرایی پروژه‌های راهداری این استان به ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

بازدید از آزادراه در حال ساخت شهید سلیمانی، افتتاح پروژه توسعه خطوط و بهسازی ۱۹ کیلومتر "بلاک ساقه- باغیک" به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، بازدید از فرودگاه قم و بازدید از شهرک در حال ساخت اول "پرنیان" و کلنگ زنی عملیات آماده‌سازی شهرک دوم پرنیان از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهور در روز نخست دور دوم سفر به استان قم خواهد بود.

آیت الله سید ابراهیم رییسی بامداد امروز بیستم اردیبهشت وارد قم شد.

طبق برنامه ریزی‌های، رییس جمهور ساعت ۱۱ امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در اجتماع اقشار مختلف مردم این استان سخنرانی خواهد کرد.

دیدار و گفت وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی و بررسی مهمترین مسائل استان قم و پیگیری اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه های آیت الله رییسی در سفر به استان قم است./ ایرنا

 برخی‌ها به دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند

رئیس جمهور گفت: برخی به دنبال القای این بودند که به مردم القا کنند که باید سایه جنگ را از سر کشور دور کنیم و به دنبال معامله بر موشک‌هایمان بودند، و برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند.

رییس جمهور: خستگی و ناامیدی در این دولت ممنوع است

 رییس جمهوری با اشاره به اینکه خستگی و ناامیدی در این دولت ممنوع است، تاکید کرد که استان قم نیازمند فرودگاه است و مشکلات حقوقی این پروژه نیمه تمام بررسی و تکمیل آن با شتاب توسط دولت سیزدهم دنبال می‌شود و تا پایان دولت سیزدهم این طرح به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا،‌ آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع پرشور مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)‌ با تاکید بر اهمیت تکمیل منوریل گفت: با همکاری دولت، شهرداری و بخش‌های مختلف تکمیل مونوریل از امروز در قم آغاز شده و طبق برنامه ریزی ها، به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه و اعتقاد ما شعار «ما می توانیم» است، ابراز کرد: این همان نگاه و اعتقادی است که امامین انقلاب، شهدا و شهید سلیمانی به ما آموخته اند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه خستگی و ناامیدی در این دولت ممنوع است، گفت: امید مهم‌ترین و محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است.

وی عنوان کرد: دشمنان با قلم فرسایی و امپراتوری رسانه ای و خبری دنبال یاس و ناامیدی هستند.

آیت الله رییسی گفت: پس از حدود ۱۰ سال که خبری از رشد اقتصادی نبود، در دو سال گذشته رشد اقتصادی کشور به بیش از ۶ درصد رسیده و ترانزیت کالا سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشته است و این روند امیدبخش ادامه دارد.

رییس جمهور با اشاره به موضوع‌های فرهنگی گفت: دشمنان به دنبال دشمنی هستند ولی دشمنی آن‌ها در ملت عزیز ایران تاثیر ندارد در این سال‌ها به دشمنی خود افزودند هم اغتشاشات خیابانی راه انداختند هم دست به ترور و انفجار زدند و هم به تحریم‌ها افزودند و تصور می‌کردند با این دشمنی ها ملت ایران متوقف می شود اما زهی خیال باطل.

وی اظهار کرد: ملت ایران با اتکال به خدا به دنبال یک تحول عظیم است. امام خمینی(ره) امام تحول بودند امروز پرچم تحول به دست توانای رهبری فرزانه انقلاب است و بنده طلبه خدمتگزار مردم سرباز نظام و سرباز رهبری هستم تا در این میدان به وظیفه نوکری برای مردم عمل کنم.

برخی با القای سایه جنگ به دنبال برجام دو و سه بودند

برخی می خواستند در این کشور با پیش کشیدن سایه جنگ، برجام دو و سه را برای مذاکرات موشکی و نظامی زمینه سازی کنند که مقام معظم رهبری مانع آن شد

رییس جمهور ادامه داد: برخی می خواستند در این کشور با پیش کشیدن سایه جنگ، برجام دو و سه را برای مذاکرات موشکی و نظامی زمینه سازی کنند که مقام معظم رهبری مانع آن شد.

آیت الله رییسی گفت: رهبری بارها تاکید کردند که توان موشکی و نظامی قابل مذاکره نیست، جلوه این توان موشکی را در عملیات «وعده صادق» دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه ما از شهدا و امامین انقلاب آموخته ایم «گفتمان عقلانیت انقلابی» است، گفت: آن چه می توان کشور را به مرز اعتلا و بالندگی برساند نگاه عقلانیت انقلابی است نه رویکردهای سازشکارانه.

احداث ۷۱ هزار مسکن در قم

رییس جمهور با اشاره به عملکرد موفق قم در طرح نهضت ملی مسکن و افتتاح و واگذاری بیش از ۷ هزار واحد مسکونی، گفت: امیدواریم به زودی همه ۷۱ هزار واحد در حال احداث در این استان تحویل داده شود.

وی ابراز کرد: دولت بر شعار خود در ایجاد سالانه یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن پایبند است و در این زمینه‌ها از برنامه ریزی ها، عقب نیست.

رییس جمهور با اشاره به طرح فیبرنوری قم، گفت: با بهره برداری از این طرح زیرساخت بسیار مهمی در شبکه ارتباطات این استان ایجاد شد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه سرانه های فرهنگی و ورزشی، ادامه داد: همچنین ۱۵۰ واحد نیمه راکد و غیرفعال نیز از ابتدای دولت سیزدهم احیا شده است.

احیای بیش از ۹ هزار واحد راکد در کشور

رییس جمهور گفت: همچنین در کشور افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی احیا و ده‌ها هزار شغل ایجاد و ثبیت شده است.

رابطه ناسالم اداری در ادارات قابل تحمل نخواهد بود و دستگاه های اجرایی باید در نهایت کرامت امور و مطالبات مردم را بررسی و مشکلات آنها را برطرف کنند.

دکتر رییسی با تاکید بر اینکه هرگونه رابطه ناسالم اداری در ادارات و دستگاه های اجرایی قابل تحمل نخواهد بود، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید در نهایت کرامت امور و مطالبات مردم را بررسی و مشکلات آنها را برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفت ماه جنایت رژیم صهیونیستی در نواز غزه، گفت: پیروز نهایی این میدان، مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

قم مرکز نشر معارف اسلامی

رییس جمهور در ادامه سخنان خود، افزود: در محضر حضرت معصومه(س)‌ هستیم، به برکت وجود ایشان، قم مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی شد و حوزه علمیه بزرگ قم که حوزه‌ای اثر گذار در ایران اسلامی و جهان اسلام است در اینجا شکل گرفت.

وی ادامه داد: از کرامات این بانوی بزرگ همین بس که پرورش مردان بزرگ و چهره‌های نامدار، مراجع تقلید،‌ مردان و زنان بزرگ، سرداران رشید اسلام، مدافعان حرم و حریم در جوار ایشان شکل گرفت.

رییس جمهور گفت: به برکت وجود حرم حضرت معصومه(س)‌ بستر بصیرت و بصیرت آفرینی در قم شکل گرفت، جایگاهی که شاهد آثار آن در علم، جهاد و اجتهاد هستیم، همچنین برکات آن در این سرزمین و همه بلاد و برای همه مردم مسلمان در سراسر عالم ملموس است.

وی افزود: قم مرکز نشر معارف اسلامی و جایگاه علم و بصیرت آفرینی است که مبدا انقلاب شکوهمند اسلامی بوده‌ و همواره از آن حمایت کرده‌ است.

رییس جمهور در سخنان خود تاکید کرد: ما گفتیم که دولت باید اقداماتش مستند و بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی باشد؛ گفتمان دولت، گفتمان امام و رهبری است که در دل و جان‌ها نقش بسته‌ است، دولت خود را موظف می‌داند به عنوان سرباز این میدان آنچه را بارها بر آن تأکید شده، عمل کند

رییس جمهور تاکید کرد: آنچه به عنوان شعار یاد می شود، گفتمان نیست؛ گفتمان باید در جان و دل مردم جای بگیرد آن چنانی که نظرات امام و گفتمان رهبری بر دل جای گرفته است.

آیت الله رییسی گفت: ملت ایران با امید زندگی می‌کند، دشمنان در این سال‌ها بر دشمنی خود افزوده‌اند و اغتشاش راه انداختند، ترور و انفجار کردند، بر تحریم‌ها افزودند و تصور می‌کردند ملت ایران متوقف می‌شود، اما ذهی خیال باطل، ملت با ایمان، با اعتماد، با بصیر ما هرگز متوقف نخواهد شد.

وی با اشاره به این که ملت ما با استقامت در برابر دشمنان تحول را دنبال می‌کنند، ادامه داد:‌ امام خمینی(ره)، امام تحول بودند، امروز پرچم تحول به دست توانای رهبر معظم انقلاب اسلامی افتاده است و من سرباز مردم و رهبری هستم و برای خدمتگزاری به شما مردم تلاش می‌کنم / ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها