حضور رئیسی در مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی

کد خبر: 1291814

استاندار آذربایجان شرقی از سفر رئیس جمهور به استان در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خبر داد و گفت: برنامه اصلی این سفر، افتتاح «سد قیزقلعه‌سی» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان است.

حضور رئیسی در مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی

استاندار آذربایجان شرقی از سفر رئیس جمهور به استان در روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خبر داد و گفت: برنامه اصلی این سفر، افتتاح «سد قیزقلعه‌سی» با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان است.

مالک رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای اقداماتی که در دولت سیزدهم برای تأمین آب پایدار به‌ویژه تأمین آب کشاورزی در نظر گرفته شده، سد قیزقلعه‌سی به عنوان یکی از افتخارات مهندسان کشورمان در عرصه بین‌الملل، توسط رؤسای جمهور ایران و آذربایجان فردا افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این سد یک سد تنظیمی بوده و به‌اتفاق سد خداآفرین نزدیک به دو میلیارد مکعب آب را در سال تنظیم خواهد کرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: سد قیزقلعه‌سی متعلق به دو کشور ایران و آذربایجان است و دو کشور تقریباً به صورت ۵۰-۵۰ در احداث آن مشارکت داشته‌اند و ۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل از آن بهره‌مند خواهند شد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: اهمیت این پروژه برای ما به‌خاطر این است که به دست توانمند مهندسان ایرانی و با تجهیزات داخلی ساخته شده و مهندسان سعی کرده‌اند کانال انتقال ۱۳۸ کیلومتری بدون هیچ‌گونه هدررفت آب به مقاصد هدف برسانند.

رحمتی اضافه کرد: برای این پروژه مهم، استراتژیک و بین‌المللی که با حضور دو رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای احیای کریدور ارس که یک راه بین‌المللی و استراتژیک است، گفت: ۱۰۷ کیلومتر از این مسیر استراتژیک در خاک ایران است و دولت سیزدهم به‌شدت کار آن را آغاز کرده و پروژه در حال فعالیت است و قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه در ۵ جبهه کاری در حال کار شبانه‌روزی است.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور، گزارشی از روند کار این پروژه را به ایشان ارائه خواهیم کرد تا از کمک و مساعدت دولت بهره‌مند شده و با سرعت بیشتری این پروژه راهبردی را پیش ببریم.

رحمتی ادامه داد: این پروژه یک پروژه استراتژیک برای ترانزیت بین‌المللی در راستای توسعه استان و شکوفایی اقتصادی در حاشیه رود ارس است که فرصت قابل‌توجهی برای ما به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: موضوع دیگری که تلاش می‌کنیم در حضور رئیس‌جمهور مطرح کنیم فعالیت بسیار خوبی است که در حوزه صنعت نفت اتفاق افتاده و لوله انتقال میعانات نفتی از تبریز به ارومیه با سرمایه‌گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی به مراحل پایانی رسیده است.

رحمتی افزود: بحث کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه تبریز و چند پروژه دیگر نیز در حوزه نفت هستند که به استحضار رئیس‌جمهور خواهد رسید.

وی افزود: سفر رئیس جمهور، سفر استانی نیست و صرفاً برای افتتاح است و به‌خاطر آن محدودیت‌هایی لحاظ شده و برنامه دیگری در استان نخواهیم داشت./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها