سخنگوی دولت: هدف جنگ رسانه‌ای ایجاد یأس در مردم است

کد خبر: 1291774

بهادری‌جهرمی با تأکید بر اینکه هدف جنگ رسانه‌ای، ایجاد سردرگمی و یأس در بین مردم است، اظهار کرد: در برابر این ایجاد ابهام و ناامیدی و بهم ریختگی ذهنی جامعه، اصلی‌ترین کلید امیدآفرینی است.

سخنگوی دولت: هدف جنگ رسانه‌ای ایجاد یأس در مردم است

 علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیأت دولت عصر امروز شنبه 29 اردیبهشت در رویداد رسانه امید که توسط سازمان بسیج رسانه برگزار شد، حضور پیدا کرد و به سخنرانی پرداخت.

وی در این نشست با بیان اینکه خوشحالم که امروز در جمع جهادگران جهاد تبیین حضور پیدا می‌کنم، گفت: در خط مقدم جنگ شناختی امروز کشور، شما عزیزان جهادگر رسانه هستید. باید اهمیت جایگاه خودمان را بشناسیم و به آن باور داشته باشیم و یک سنگر واحد در برابر هجمه مستمر دشمن در این حوزه تشکیل دهیم.

سخنگوی دولت افزود: ما باید ببینیم چقدر از مجاهدت‌های سربازان و سرداران جنگ نرم تجلیل و به ایشان توجه کردیم. ما به تروریسم رسانه‌ای توجه داریم؛ ولی چه میزان به کسانی که تحت هجمه تروریسم رسانه‌ای قرار گرفتن، توجه داشته‌ایم؟

بهادری‌جهرمی با تأکید بر اینکه هدف جنگ رسانه‌ای، ایجاد سردرگمی و یأس در بین مردم است، اظهار کرد: در برابر این ایجاد ابهام و ناامیدی و بهم ریختگی ذهنی جامعه، اصلی‌ترین کلید امیدآفرینی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، تأکید ویژه‌ای بر این امیدآفرینی دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه ادبیات لازم با این حساسیت آن چنان که باید تولید نشده است؛ به عنوان مثال در باب دفاع مقدس هر چند کتاب زیاد نوشته شده و باز هم باید نوشته شود، اما به جهادگران عرصه تبیین به اندازه کافی پرداخته نشده است. آیا در حوزه جنگ شناختی از میان این فرماندهان و سربازان و بسیجیانی که از هویت، استقلال و باور‌های ملی دفاع می‌کنند کسی مورد صدمه قرار نگرفته است؟ چقدر از این مدافعان مورد حمایت و تقدیر قرار گرفتند و چقدر آنها را الگو قرار داده‌ایم؟!

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: اگر روزی با مقایسه حجم سرمایه‌گذاری خودمان در امور دفاعی با سایر کشورهای منطقه، می‌خواستیم آینده امنیت ملی کشورمان را ارزیابی کنیم، آن‌ها که صرفاً به اعداد و ارقام نگاه می‌کردند، طبعاً ناامید بودند؛ ولی همین مثال نمونه روشنی از لزوم امیدواری به آینده است.

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: گام اول انقلاب اسلامی موفقیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، فناوری، آموزشی، بهداشتی و درمانی و زیرساختی داشته است. سرعت حرکت کشور ما در این مدت بسیار بیشتر از سایر کشورهای جهان بوده است. امروز و در گام دوم انقلاب اسلامی هم این مسیر ادامه دارد.

وی گفت: کشوری که سیم‌خادار هم نمی‌توانست وارد کند و تصور تامین امنیت داخلی برایش دور از ذهن بود، اما اقتدار دفاعی آن نه‌تنها در محدوده مرز‌ها بلکه دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر استمرار پیدا کرده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طی سه سال گذشته 12 ماهواره به فضا پرتاب شده است، گفت: راهبرد دشمن بزرگنمایی ضعف‌ها و تسری آنها به بخش‌های دیگر کشور است.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: امروز بعد از عملیات وعده صادق، دیگر لشکرهایی که سعی در ایجاد ناامیدی داشتند، نقشه‌هایشان نقش بر آب شده است. امروز در دنیای بعد از عملیات وعده صادق به سر می‌بریم که ماهیت و توان اقتدار دفاعی خودمان را می‌بینیم و نوع نگاه ما با گذشته متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً ما نیز مانند هر جامعه انسانی دیگر نقاط ضعفی داریم. انسان موجودی ممکن‌الخطا است. ما باید نقاط ضعف‌مان را با رویکرد اصلاح و درمان آن شناسایی کنیم. اگر با این دید نقاط ضعف‌مان را بنگریم، با روحیه به سمت درمان حرکت می‌کنیم و باید در حوزه رسانه با این روش، مانند پادزهر علیه تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی حرکت کنیم.

در پایان این برنامه با حضور سخنگوی دولت از جمعی از فعالان شاخص و برتر در حوزه رسانه و جهاد تبیین، تقدیر شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها