دریادار ایرانی: امروز امنیت دریایی به طور کامل وجود دارد

کد خبر: 1291175

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: امروز با توجه به اقدامات علمی انجام گرفته توسط نخبگان بومی می‌توانیم بگوییم که چطور می‌توان از هر اقیانوس عبور کرد.

دریادار ایرانی: امروز امنیت دریایی به طور کامل وجود دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: امروز با توجه به اقدامات علمی انجام گرفته توسط نخبگان بومی می‌توانیم بگوییم که چطور می‌توان از هر اقیانوس عبور کرد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز (سه‌شنبه، 25 اردیبهشت) در همایش «اقتصاد و قدرت دریامحور» که در مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: نقش ما در حوزه اقتصاد دریامحور از زمان دفاع مقدس آغاز شده و امروز هم در پهنه های اقیانوسی جهان ادامه دارد. وی افزود: عملیات مروارید در سال‌های دفاع مقدس در شمال خلیج فارس رخ داد که به دنبال آن توان نظامی و شاهرگ اقتصادی دشمن بعثی قطع شد اما به دنبال آن شاهرگ اقتصادی ما  تابه امروز فعال بوده است. فرمانده نیروی دریایی ارتش عمده فعالیت های ما در زمان دفاع مقدس در بندر امام انجام می‌شد و در این محدوده اسکورت ها صورت می‌گرفت، گفت: در سال 86 حفاظت و حراست از محدوده خلیج فارس به دلایلی همچون آغاز دزدی دریایی و تروریسم دریایی به نداجا واگذار شده است. دریادار ایرانی تصریح کرد: از سال 86 دزدان دریایی سلاح به دست گرفتند و تنها ده دلار در ماه به آن ها داده می‌شد آن هم برای ورود به کشتی، اما باقی اموال کشتی به جاهای دیگر می‌رود و وارد بحث نخواهم شد. وی افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی منافع دریا برای همه است، باید نیروهای مسلح کشور با اقتدار از منافع دریایی بهره مند شود. فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: خداوند را شاکرم که توانستیم ماموریت ناوگروه 86 را به سرانجام برسانیم، بعد از جلسه با رهبر انقلاب اسلامی 11 ماه جلسات مختلف برای انجام این ماموریت داشته ایم.

در ناوگروه 86 به تمامی نبوغ علمی دست یافتیم

دریادار ایرانی بیان کرد: در سالی اوج توطئه های دشمن در کشور بود ما اقدامات عملی این عملیات را آغاز کردیم و توانستیم توسط نخبگان کشوری خودمان و با انجام اقدامات علمی مسیرهای حرکت را مشخص کنیم. وی اظهار کرد: ما امروز با توجه به اقدامات علمی انجام گرفته توسط نخبگان بومی می‌توانیم بگوییم که چطور می‌توان از هر اقیانوس عبور کرد و به‌گونه‌ای به نحوه عبور از اقیانوس‌ها اشراف داریم. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه  دو نوع دریانوردی وجود دارد، گفت: یکی از انواع دریانوردی ها تکیه به ساحل بوده و دیگری ساحلی وجود ندارد که در ماموریت ناو گروه 86 ما از اقیانوس آرام که ساحل ندارد با ناوشکن دنا عبور کردیم. دریادار ایرانی با اشاره به انواع نبوغ در ماموریت ناوگروه 86 گفت: نبوغ آماد و پشتیبانی، نبوغ مدیریتی و نظامی ما در این ماموریت ایجاد شد که امروز می‌توانیم بگویم ما در تمامی حوزه ها به نبوغ کامل در ناوگروه 86 دست یافتیم. وی با بیان اقدامات حوزه بهداشت و درمان، گفت: ما از تمامی تجهیزات بهداشتی و درمانی در ناوگروه 86 در اختیار داشتیم بگونه‌ای که تیم درمانی ما در این مأموریت، 3 مورد عمل جراحی و یک نوع عمل احیا را هم صورت داد.فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در مأموریت ناوگروه 86 در بندر جاکارتا با وجود تبلیغات سوء و منفی از ایران اما یک استقبال رسمی توسط آنها صورت گرفت، همچنین ما تا جاکارتا بارها و بارها دریانوردی کرده بودیم اما بعد از آن و ورود به اقیانوس آرام را برای نخستین بار در برنامه داشته‌ایم.

امروز امنیت دریایی به طور کامل وجود دارد

دریادار ایرانی ادامه داد: در حین مأموریت متوجه غرق یک ناوشکن ساخته شده به دست آمریکایی‌ها در اقیانوس آرام شده بودیم اما دریادلان ایران به سلامت با ناوشکن تمام ایرانی دنا از این اقیانوس عبور کردند.وی با تاکید بر اینکه امروز امینت دریایی به طور کامل وجود دارد، گفت: در میانه اقیانوس آرام تمامی اقتدارات سیاسی، حقوقی، نطامی، مدیریتی، علمی و... ما صورت گرفت. فرمانده نیروی دریایی اظهار کرد: ما در این عملیات بزرگ هیچ بهانه ای به دست هیچ کشوری ندادیم، در حوزه فرهنگی هم با وجود حضور نیروهای ما در کشورهای مختلف از جمله برزیل و... اما این دریادلان ایرانی تمامی موازین اسلامی را در این کشورها در نظر داشتند که بسیار موجب تعجب و حیرت آنها شده بود. دریادار ایرانی افزود: حوزه وحدت هم در کشور آفریقای جنوبی رخ داد به گونه ای که ما در برنامه محفل انس با قرآن اهل تسنن این کشور شرکت کردیم که این هم خود جای توجه دارد. وی با بیان اینکه در مأموریت ناوگروه 86 در تمامی حوزه ها از جمله بهداشت و درمان، امداد و پشتیبانی، آموزش و... اقتدار ما اثبات شد، گفت: در این عملیات ما در حوزه ارتباطات یک ثانیه قطعی هم نداشتیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجه بین الملل جمهوری اسلامی در دنیا قوت گرفت. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن دنا بعد از بازگشت از ماموریت ناوگروه 86، در ماموریت کمربند دریایی نیز شرکت کرد اما باید بدانید که باوجود ناوشکن های سنگین اما ناوشکن دنا در ابتدا عبور کرد و سپس دیگر ناوشکن ها، که این هم خود نشانه اقتدار و عزت ایران اسلامی است. دریادار ایرانی، گفت: روزی تمام تجهیزات دریایی ما ساخت دیگران بود اما امروز به خودکفایی رسیده‌ایم که ناوشکن تمام ایرانی دنا نمونه آن است.

توجه به اقتصاد دریا از الزامات ضروری است

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: زمانی که اقتصاد دریا محور به حرکت درآید و ما به این امر مهم توجه داشته باشیم می‌توانیم در تمامی حوزه ها موفق شویم لذا ما فاصله بسیاری با آنچه که باید باشیم داریم که باید این فاصله با توجه به فرمان مقام معظم رهبری کاهش یابد. گفتنی است، در این همایش از کتاب آموزه‌های استراتژیک مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش رونمایی شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها