موج واکنش ها به حضور صدیقی در تریبون نماز جمعه

کد خبر: 1284952

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران از این که با غفلت باعث هجمه و شکستن دل مردم شده است، عذرخواهی کرد.

موج واکنش ها به حضور صدیقی در تریبون نماز جمعه

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران از این که با غفلت باعث هجمه و شکستن دل مردم شده است، عذرخواهی کرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: قبل از آغاز خطبه‌ها یک اعتذار و یک سپاس و یک دعا دارم، از این که در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوان‌ها و مسلخ آبروها، این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان، رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدم مردم عزیز ما دلشان شکست و ما باعث شدیم با غفلت و بی توجهی این همه به شما هجمه شود عذرخواهی می‌کنم.حجت الاسلام صدیقی افزود: از خانواده مردم ایران و پدر این خانواده نایب امام زمان مرجع عالی‌قدر امام خامنه‌ای و از تک تک دانشجویانی که سالیان سال با ما مانوس بودند فرهیختگان، مسئولان فداکار و جهادگر و طلبه پروری که نوازش‌شان هیچ فرق نکرد و مستمعین دو دهه خطبه‌های این ناچیز، خیلی بدهکارتان هستم و عذرخواهی می‌کنم.وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از شما به خاطر این‌که فضای تند برخاسته از بیرون که همه دشمنان هم صف شدند و هجمه کردند، این‌ها من را نمی‌زنند شما را می‌زنند، این هجمه عظیم در اراده، بصیرت و وفای شما هیچ اثری نگذاشت، با همه وجودم بدهکارتان هستم و تشکر می‌کنم.خطیب جمعه تهران اظهار کرد: و اما دعا برای افرادی که از طلبه‌ای که هیچ است و هیچ ادعایی نداشته، جز افتخار نوکری امام امت، به دفاع و حمایت برخاستند و فحش خوردند. خدایا آن‌هایی که برای آبروی یک طلبه به میدان آمدند و از آبرویشان مایه گذاشتند، آبروی دنیا و آخرتشان را محفوظ بدار و این ملت را دشمن شاد نگردان.

واکنش ها به حضور صدیقی

اما یک ماه پس از افشای پرونده  واگذاری زمین حوزه علمیه ازگل،‌ حضور صدیقی در جایگاه امام جمعه تهران واکنش برانگیز شد.عباس عبدی نوشت:ادامه امامت جمعه آقای صدیقی معنای روشنی دارد. این که آن‌چه افشا شده از نظر آقایان هیچ چیز جدیدی نیست همه موارد را می‌دانستند یا این رفتار را ناقض عدالت به عنوان شرط امامت جمعه نمی‌دانند. طبعا سایر ائمه جمعه تهران و کشور هم با چنین گزاره‌هایی هماهنگ هستند.کاربر دیگری نیز نوشت: به فرض بی‌گناهی آقای صدیقی، او حداقل در مظان اتهام و مورد حساسیت شدید جامعه است.با یک محاسبه دم‌دستی به نفع خود او هم نبود که در مقابل انظار عمومی به عنوان خطیب جامعه حاضر شود.اگر غرض از دعوت او برای اقامه نماز جمعه، تبرئه او از اتهام‌های مطرح‌شده باشد، نه فقط بی‌اثر است، بلکه افکارعمومی آن را به عنوان دهن‌کجی نسبت به خود تلقی می‌کنند.در مقابل کاربری نوشت:هر که نماز جمعه را به خاطر حب و بغض امام جمعه

 می رود، همان بهتر که نرود. اما هر که برای "فاسعوا الی ذکر ا..." می رود تنها حجت شرعی اش برای نرفتن احراز عدم عدالت امام جمعه است و بس. برای جناب صدیقی چنین چیزی محرز نیست ...کاربر دیگری نیز نوشت:فارغ از هرگونه قضاوت بابت دلیل چنین تصمیمی و حتی صحت و سقم آن، جالب کاسه‌ داغ‌تر از آش شدنِ جماعتی (در این قضیه) است که شاید تاکنون گذرشان حتی یک‌بار نیز به نمازجمعه نیفتاده باشد؛ قطعا اصل بر برائت است و تا زمانی که قانون کسی را مجرم ندانسته نمی‌توان برایش محدودیت قائل شد اما از ستاد اقامه نماز جمعه انتظار رفتار مدبرانه‌تر می رود! دیروز همچنین دو رسانه دو تصویر متفاوت از نمازجمعه منتشر کردند. عصر ایران تصاویری منتشر کرد که حاکی از آن بود نمازگزاران از حضور صدیقی در امامت جمعه تهران استقبال نکردند. از آن سو خبرگزاری ایرنا، تصاویری منتشر کرد که نشان‌دهنده جمعیت قابل قبولی برای نمازجمعه تهران بود. ضمن این که صدیقی همراهی رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر ارشاد و رئیس شورای شهر را نیز با خود داشت.پیشتر نیز احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، طی نامه ای به رئیس قوه قضاییه خواستار ورود مدعی العموم به موضوع پرونده حوزه علمیه امام خمینی(ره) [ازگُل] و شخص آقای کاظم صدیقی به عنوان متولی و منتقل کننده بخشی از املاک حوزه علمیه به موسسه «پیروان اندیشه های قائم» شده بود.

خراسان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها