«فردا» گزارش می‌دهد:

در اهمیت حمایت مجلس یازدهم از حقوق سربازان وظیفه

کد خبر: 1281006

با پیگیری‌های مستمر نمایندگان مجلس یازدهم دوره سربازی به ۱۴ ماه کاهش و حقوق سربازان ۱۴برابر افزایش یافت.

در اهمیت حمایت مجلس یازدهم از حقوق سربازان وظیفه

گروه سیاست سایت فردا: کی از موضوعاتی که بخش قابل توجهی از جوانان ایران با آن ارتباط دارند، خدمت اجباری است. در همه سال‌ها نسبت به دوره سربازی دو نقد مهم وجود داشته است؛ نخست میزان دوره سربازی بوده است و دوم حقوق‌ اندکی که برای این دوره به سربازان پرداخت می‌شود. حالا مجلس یازدهم پس از تلاش‌های مستمر نمایندگان توانست در جهت مطالعه‌ای عمومی دوره خدمت اجباری سربازی را به ۱۴ماه کاهش و از آن سو حقوق سربازان را ۱۴برابر افزایش دهد تا تحولی بزرگ در قانونی قدیمی ایجاد کند.

انتشار این خبر با واکنش مثبت بسیاری از مردم مواجه شد و بسیاری آم را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مهم مجلس کنونی دانستند اما این در حالی است که رقبای سیاسی مجلس یازدهم و شخص محمدباقر قالیباف سعی کردند نسبت به این اقدام بزرگ سکوت پیشه کنند و به تعبیری از کنار خبر عبور کنند؛ همان‌هایی که از قضا وقتی این طرح مطرح شد، آن را اقدامی عوام‌گرایانه و بی‌نتیجه دانستند اما مجلس یازدهم در همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح نشان داد به صورت واقعی در جهت احقاق مطالبات مردم گام برمی‌دارد.

نکته قابل توجه آن است که در میان سکوت کنندگان علاوه بر اصلاح‌طلبان، مدعیان عدالت‌خواهی هم دیده می‌شود؛ کسانی که با ژست عدالت‌خواهی همه به جز خودشان را مورد تندترین حملات قرار می‌دهند. مشخصا امروز باید از آنها پرسید آیا کاهش دوره خدمت اجباری و نیز افزایش ۱۴برابری‌ حقوق سربازان به تحقق عدالت نزدیک نیست که سکوت کرده‌اید؟

البته گفتنی است چنین اقدام مهمی تنها یکی از اقدامات بسیار مجلس یازدهم در جهت تأمین حقوق عمومی است که در چهار سال طی‌شده پیگیری شد و به نتیجه رسید و حتما چنین روحیه‌ای باعث شد تا رهبر انقلاب اسلامی چه در ابتدای تشکیل این مجلس و چه در انتهایش آن را انقلابی بنامند.

البته حتما این پایان مسیر نیست و لازم است مجلس آینده نیز طرح‌ها و اقدامات مجلس یازدهم را ادامه دهد تا مشخصا در مورد اخیر شرایط باز هم برای سربازان کشور بهتر شود و در ابعاد کلان موضوعاتی که به طور مستقیم به زندگی مردم است به نتیجه برسد تا شرایط بر عموم ملت به بهترین شکل رقم بخورد. البته همه گروه‌ها انقلابی‌بودن را از جنس انقلابی‌بودن مجلس یازدهم بیاموزند که نه با شعار بلکه با اقدامات و تصمیمات عینی در راه انقلاب اسلامی و مانویات رهبر انقلاب اسلامی حرکت کرد‌.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها