سلیمی نمین: دعوا راه انداختن فقط به نفع آدم‌های فرصت‌طلب است

کد خبر: 1280686

سلیمی نمین: برخلاف ادعای پررنگ کسانی که می‌گویند به‌خاطر سالم‌سازی دعوا راه می‌اندازیم، دعوا راه انداختن فقط و فقط به نفع آدم‌های متخلف و فرصت‌طلب است.

سلیمی نمین: دعوا راه انداختن فقط به نفع آدم‌های فرصت‌طلب است

گروه سیاست سایت فردا - کشیده شده تخریب‌ها و تندروی‌های انتخاباتی به دوران پس از انتخابات موجب انذار بسیاری از رسانه‌ها و ناظران سیاسی شده است.

در این راستا روزنامه جام جم به نقل از عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نوشته: وقتی در انتخابات مرجعیت فکری تنزل پیدا می‌کند آدم‌هایی میدان‌دار می‌شوند که بهتر می‌توانند شعار بدهند و حرف‌هایی بزنند که شور یک سری جوان را تحریک و آنها را دعوت به ابراز احساسات و مشارکت کند. 

غبارآلود کردن فضاهای فکری و تصمیم‌ساز به نفع کیست؟ به نفع آدم‌های سالم است یا آدم‌های فرصت‌طلب؟ 

برخلاف ادعای پررنگ کسانی که می‌گویند به‌خاطر سالم‌سازی دعوا راه می‌اندازیم، دعوا راه انداختن فقط و فقط به نفع آدم‌های متخلف و فرصت‌طلب است. 

افرادی از همین الان شروع به تحریک افراد و بر‌هم‌زدن آرامش مجلس کرده‌اند تا دعوایی شکل بگیرد و با تنزل دادن جایگاه مدیریت مجلس، همه را متوهم می‌کنند و یک تقابل شکل می‌گیرد و نتیجه این می‌شود که مجلس با یک دعوای رقابتی آغاز به‌کار می‌کند و همین امر باعث می‌شود که بعضی از دوستی‌ها، همکاری‌ها و کار مشترک تحت‌الشعاع قرار گیرد. 

اصل این موضوع که یک سری افراد با تفکرات خاص لیست بدهند، نگران‌کننده است. حالا امکان دارد در کل کشور ۵۰۰۰ نفر به این فهرست اقبال نشان دهند یا ۱۰ هزار نفر! واقعیت این است که رقمش خیلی برای من موضوعیت ندارد و این‌که یک فردی که ما چیزی غیر از سر هم‌بندی کردن مسائل از او ندیده‌ایم، وارد این کارزار می‌شود در حالی که هیچ دانشی که بتواند مرجعیت فکری داشته باشد، ندارد.

علت اقبال به این افراد به این دلیل است که در مجامع فکری و نماز جمعه‌ها شاهد رشد فرهنگی نیستیم و ائمه جمعه باید با مطالعه به بیان مطالبی بپردازند و افراد جامعه از آن تغذیه فکری کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها