امیرعبداللهیان: امیدواریم در آینده نزدیک گام‌های رو به جلویی را در مناسبات با مصر برداریم

کد خبر: 1277384

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره دیدارش با همتای مصری در ژنو گفت: امور در مسیر خوبی در حال پیشرفت است امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم گام‌های رو به جلویی را در عمل برداریم.

امیرعبداللهیان: امیدواریم در آینده نزدیک گام‌های رو به جلویی را در مناسبات با مصر برداریم

 حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه امروز (سه‌شنبه) هشتم اسفند ماه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره گفت‌وگویش با وزیر خارجه مصر در ژنو گفت: در دیدار بین روسای جمهور دو کشور در ریاض انجام شد بین دو طرف توافق شد گام‌های عملی در مسیر بازگشت روابط دو کشور را به حالت طبیعی را داشته باشیم.وی افزود: امروز گفت‌وگوهای مفصلی را در خصوص چگونگی اجرای این اراده، نیت و دستورالعمل روسای دو کشو  داشتیم. امور در مسیر خوبی در حال پیشرفت است امیدواریم  در آینده نزدیک بتوانیم گام‌های رو به جلویی را در عمل برداریم.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط انسانی در غزه بسیار وخیم است و مرز رفح مهمترین نقطه مرزی برای  ارسال کمکهای انساندوستانه است در خصوص چگونگی ارسال کمکهای ایران و توجه ویژه  تر به مسائل انسانی در غزه و راه‌حل  سیاسی جنگ بحران و نسل کشی کنونی در فلسطین با همتای مصری گفت‌وگوهای مهمی داشتیم.وزیر خارجه درباره سفر دو روزه‌اش به ژنو برای حضور در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: فرصتی بود که در نشست شورای حقوق بشر حضور پیدا کنیم و در آنجا هم نسبت به آنچه در خصوص پرونده سیاسی حقوق بشری علیه ایران مطرح است، مواضع ایران را تبیین کنیم و هم در خصوص نقض فاحش و گسترده و نسل کشی در غزه مواضع را بیان کنیم. با استفاده از این فرصت در کنفرانس خلع سلاح حضور پیدا کردیم و سخنرانی داشتم. وی گفت: نشست دیگری با هدف رسیدگی به تحولات در فلسطین، غزه و کرانه باختری برگزار شد و در حاشیه این برنامه‌ها فرصتی شد با تعدادی از وزرای خارجه گفت‌وگو داشته باشیم. پیگیری مناسبات دوجانبه از جمله توافقاتی که در جریان دیدارها و تماس‌های آقای رئیسی با سران کشورهای مقابل در دو و نیم سال گذشته انجام شده بود مورد پیگیری قرار گرفت.

وزیر خارجه ادامه داد: دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دبیرکل سازمان ملل هم از جمله برنامه‌های در دستورکار این سفر بود. تلاش کردیم با استفاده از فرصت سفر نسبت به ضرورت توجه به امنیت پایدار در منطقه تمرکز  داشته باشیم.رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امنیت امروز موضوع بسیار مهمی است که در سایه امنیت پایدار می توانیم توسعه پایدار اقتصادی و یک تجارت بین المللی قوی‌تر و نیرومندتری را در منطقه شاهد باشیم. از این منظر معتقدیم توقف جنایات رژیم صهیونیستی و توقف نسل کشی علیه غزه می‌تواند تاثیر و پیامد مثبت بر امنیت و آرامش در منطقه داشته باشد.وی گفت: به صراحت در مواضع خود اعلام کردیم که آمریکایی ها باید دست از ریاکاری بردارند آنها نمی‌توانند از یک طرف از کاهش شدت جنگ سخن بگویند، کاهش شدت جنگ یعنی تشویق نتانیاهو به تداوم نسل کشی و از طرف دیگر خواستار امنیت در دریای سرخ و دیگر مناطق مهم و حساس غرب آسیا باشند. امنیت یک مقوله به هم پیوسته است و قابل تفکیک نیست./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها