یادداشتی از محبوبه نیاورانی

الگوی یمن درست است

کد خبر: 1269859

بهتر است کشورهای اسلامی با الگوبرداری از یمن بر حجم، عمق و امتداد حمایت‌ها از مردم غزه برای پیروزی بر اشغالگران بیفزایند.

الگوی یمن درست است

گروه سیاست سایت فردا - محبوبه نیاورانی، سردبیر صبح نو در یادداشتی نوشت: صد و هفت روز از جنگ غزه می گذرد و همچنان رژیم صفاک صهیونیستی در سایه انفعال کشورهای اسلامی و ناکارآمدی مجامع و نهادهای بین‌المللی و حقوق‌بشری مشغول کودک‌کشی است و به حملات هوایی و زمینی خود ادامه می‌دهد. در این میان اما برخی کشورهای اسلامی اعتقاد دارند با مذاکره می‌توان جلوی این رژیم را گرفت و صلح و آزادی را به مردم مظلوم غزه هدیه داد. همچنانکه عربستان این شرط را گذاشته است که با قبول تشکیل کشور مستقل فلسطینی، حاضر است رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسد و   به طرح سازش بپیوندد. درحالی‌که همین عادی‌سازی سبب شد آرمان و حق ملت فلسطین درباره‌ سرزمین‌شان در معرض تهدید قرار گیرد و به فروگذاری از یاری ملت فلسطین و دست برداشتن از حق و آرمان و مقاومت و آینده‌ آن بینجامد و آزادی قدس شریف را از اولویت اصلی جهان اسلام خارج نماید. به قول سید حسن نصرالله «اسرائیل سال 1982 نه با دیپلماسی بلکه با مقاومت از لبنان پس زده شد و اسرائیل از غزه و فلسطین نه با دیپلماسی بلکه با مقاومت پس زده خواهد شد.» همچنانکه نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل تأکید کرده که «با تشکیل کشور فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف است» و حتی گفته است «همه اراضی غرب رود اردن نیز بایستی تحت کنترل امنیتی اسرائیل باشد.» یعنی در صورت پیروزی بر غزه در صدد توسعه اشغالگری های خود نیز خواهد بود. 

در این میان که برخی کشورهای اسلامی جرات دفاع از فلسطین و یاری رساندن به مردم مظلوم و مقاوم غزه را ندارند، این یمن است که در برابر رژیم‌صهیونیستی و حامیان آن یعنی آمریکا و انگلیس ایستاده و در این راه هیچ باکی ندارد و وحدت خون، میدان و هدف با فلسطین را به معنی واقعی کلمه به نمایش گذاشته است. مسیری که با همراهی و همدلی جهان اسلام نیز همراه شده است و هرچند عربستان سعودی در گذشته ائتلافی از چند کشور اسلامی علیه یمن ایجاد کرده بود که به توفیقی دست نیافت، اما امروز قلب مسلمانان با یمن است و قهرمانی این مردم مقاوم را می ستایند. البته نه فقط مسلمانان بلکه برخی از کشورهای غربی و هم پیمانان آمریکا مانند اسپانیا و فرانسه نیز با درک درست از آنچه که یمن در دریای سرخ علیه رژیم صهیونیستی برای کمک به مردم غزه انجام می‌دهد، از همراهی با ائتلاف آمریکایی کناره‌گیری کرده‌اند  و گفته‌اند تنها در ائتلاف‌هایی که مأموریت‌شان صلح بوده مشارکت خواهند کرد. 

بنابراین امروز یمن قهرمان جنگ غزه است که با دست خالی و بدون هیچ توانایی اقتصادی سعی کرد از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از کشتار هم کیشان خود در فلسطین استفاده کند و تمام مخاطرات آن را نیز به جان بخرد. بهتر است کشورهای اسلامی با الگوبرداری از یمن بر حجم، عمق و امتداد حمایت‌ها از مردم غزه برای پیروزی بر اشغالگران بیفزایند.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها