احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با «فردا»:

اوضاع اقتصاد مطلوب جامعه نباشد نوبت طرح مطالبات سیاسی و مدنی نمی‌رسد

کد خبر: 1244487

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر اوضاع اقتصادی برای مردم قابل پیش بینی نباشد، نمی توانند هیچ اقدامی انجام دهند.

اوضاع اقتصاد مطلوب جامعه نباشد نوبت طرح مطالبات سیاسی و مدنی نمی‌رسد

گروه سیاسی فردا: مهمترین موضوع در انتخابات پیش رو افزایش مشارکت مردم است و این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان امید جامعه به آینده دارد. هر چه درجه امید جامعه بالاتر باشد فضا برای شکل گیری مشارکت پرشورتر مردم بیشتر فراهم می شود.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره راهکارهای افزایش امید در جامعه گفت: شرط لازم برای جامعه هر کشوری به ویژه ایران آن است که بسترهای اقتصادی در وضعیت مطلوبی به سر ببرد. این بزرگترین فاکتور انگیزشی برای امید جامعه به آینده مخصوصا درباره نسل جوان است.

وی افزود: اگر اوضاع اقتصادی برای مردم قابل پیش بینی نباشد، نمی توانند هیچ اقدامی انجام دهند مثلا اگر فردی به استخدام یک شرکت یا سازمان دولتی درمی آید، بتواند پیش بینی کند با حقوقی که می گیرد چند سال بعد امکان خرید خانه را دارد. وقتی شاخص های اقتصادی وضعیت مطلوبی پیدا کند، اهداف و خواسته های اجتماعی همچون آزادی های مدنی در مرحله بعد مورد توجه قرار می گیرد.

این فعال سیاسی یادآور شد: وقتی اوضاع اقتصادی و اجتماعی در وضعیت دلخواه جامعه قرار گرفت، آن زمان نوبت به طرح مطالبات سیاسی و انتخاب مسئولان براساس گرایش های سیاسی می رسد. در واقع جامعه در چنین فضایی تمایل دارد تأثیرگذاری خود را در انتخاب مسئولان مشاهده کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها