علم‌الهدی: کاهش نرخ جمعیت تهدیدی برای جامعه اسلامی است

کد خبر: 1290237

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بخش مهمی از کاهش زاد و ولد در کشور به دلیل بی‌توجهی به موضوع ازدواج است که دولت مردان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

علم‌الهدی: کاهش نرخ جمعیت تهدیدی برای جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بخش مهمی از کاهش زاد و ولد در کشور به دلیل بی‌توجهی به موضوع ازدواج است که دولت مردان باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنج‌شنبه در همایش ملی «رویش امید» افزود: در این زمینه باید اقداماتی مانند ریشه‌یابی کاهش سن ازدواج، تشکیل خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی و ترویج ازدواج انجام شود.

وی بیان کرد: تحصیل و اشتغال بانوان یکی دیگر از مواردی است که موجب کاهش زاد و ولد می شود، البته هستند کسانی که با داشتن چندین فرزند به موفقیت های زیادی رسیده اند اما در مجموع بسیاری از بانوان این دو مورد را مشکلی برای فرزندآوری معرفی می‌کنند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کاهش نرخ جمعیت تهدیدی برای جامعه اسلامی است، از این رو باید فرهنگ توجه به خانواده در جامعه گسترش یابد، همانطور که با ترویج این فرهنگ جمعیت کشور را از ۳۵ میلیون نفر در ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی به ۸۵ میلیون نفر در شرایط کنونی رساندیم.

آیت الله علم‌الهدی افزود: موضوع نرخ پایین زاد و ولد هم قابل حل است و این مشکل با همت مردم و بسیج که در تمامی عرصه‌ها خوش درخشیده اند، قابل رفع است.

جریان استکبار با موضوع فرزندآوری برخورد دوگانه دارد

عضو شورای انقلاب فرهنگی نیز در این همایش گفت: غرب در حالی که بسیاری از جوامع را راغب به عدم فرزندآوری می کند، اما در جامعه خود، برای فرزندآوری یارانه و طرح‌های تشویقی می‌دهد.

حسن رحیم پور ازغدی ادامه داد: عده‌ای می گویند که هم آیه و حدیث برای فرزندآوری داریم و هم برای عدم فرزندآوری، پس در نهایت کدام اقدام موافق دین است؟ در پاسخ باید گفت: هر فعلی مثلا «جنگیدن» در شرایطی مجاز و در شرایطی حرام است که موضوع فرزندآوری نیز در همین راستا است.

وی تصریح کرد: اصل در اسلام فرزندآوری است، همانطور که خداوند انسان را خلق کرد و باید در مسیر زاد و ولد گام برداشت.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بسیاری ترس از تربیت فرزند را دلیل تک فرزندی یا بی فرزندی می دانند که این ذهنیت نیز نادرست است، چراکه نباید پیش داوری کرد، بسیاری از افراد برجسته و دارای نام، در خانواده‌ای گمنام رشد کرده‌اند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: در برخی از جوامع مثل کشورهای آلمان، روسیه، کرواسی و برخی دیگر کشورهای غربی رابطه انسان با انسان تبدیل به رابطه انسان با حیوان شده است، این موضوع اعتراض پاپ را هم بدنبال داشته که «وفاداری در خانواده، گمشده بزرگ جهان غرب» 4است.

در پایان این همایش ملی رویش امید از تعدادی از فعالان کشوری حوزه خانواده و فرزندآوری تجلیل به عمل آمد./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها