رایزنی نخست وزیر قطر با هیاتی از کنگره آمریکا درباره غزه/مکالمه تلفنی با گوترش

کد خبر: 1290610

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا تحولات اوضاع غزه و تلاش میانجی‌ها را برای پایان دادن به جنگ غزه بررسی کرد.

رایزنی نخست وزیر قطر با هیاتی از کنگره آمریکا درباره غزه/مکالمه تلفنی با گوترش

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا تحولات اوضاع غزه و تلاش میانجی‌ها را برای پایان دادن به جنگ غزه بررسی کرد.

وزارت خارجه قطر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور در این دیدار در دوحه روابط راهبردی نزدیک قطر و ایالات متحده آمریکا و راه‌های حمایت و توسعه آن را مورد بحث قرار دادند.

به نقل از الجزیره  دو طرف همچنین درباره تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین به ویژه تلاش‌های میانجی‌گری مشترک برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه و آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند.

از ۷ اکتبر گذشته، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که علاوه بر ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است، بیش از ۱۱۳ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر نیز مفقود شده‌اند.

ایالات متحده، قطر و مصر نقش میانجی را در مذاکرات بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی با هدف آتش‌بس و تبادل اسرا ایفا می‌کنند.

مکالمه تلفنی با گوترش

از سوی دیگر، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل تماس تلفنی داشت و در جریان آن درخصوص تحولات اوضاع نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین رایزنی کردند.

خبرگزاری قطر اعلام کرد تلاش‌های میانجی‌گری با هدف پایان دادن به جنگ در نوار غزه، آزادی زندانیان و گروگان‌ها و انتقال پایدار کمک‌های بشردوستانه به تمام مناطق نوار غزه از محورهای اصلی این مکالمه تلفنی بود.

رایزنی دبیر کل سازمان ملل و وزیر امور خارجه قطر درباره تحولات غزه

 دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (شنبه) در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه قطر، اوضاع نوار غزه را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد امروز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی، تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین به ویژه تلاش‌های میانجی‌گران برای پایان دادن به جنگ در این باریکه، آزادی اسرا و ارسال مداوم کمک‌های بشردوستانه به مناطق مختلف نوار غزه و نیز آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه قطر همچنین امروز در دوحه میزبان هیأتی از اعضای کنگره آمریکا بود که طی آن تحولات فلسطین و غزه و نیز تلاش برای برقراری آتش‌بس بررسی شد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه سال گذشته برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها