اخبار جنگ غزه | تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

کد خبر: 1279718

شماری دیگر از ساکنان غزه بر اثر حمله های رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

اخبار جنگ غزه | تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

شماری دیگر از ساکنان غزه بر اثر حمله های رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند.

 به نقل از خبرگزاری شهاب، حمله های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی منازلی را در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر این حمله ها شماری شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

اشغالگران در خان یونس در جنوب غزه نیز مرتکب کشتار جدیدی شدند.

از سوی دیگر، کودکان فلسطینی در نوار غزه با برپایی تجمعی از جهانیان خواستند برای توقف نسل‌کشی و قحطی که ارتش رژیم صهیونیستی در این باریکه به راه انداخته، دست به اقدامی فوری بزنند./مهر

رسانه صهیونیستی: موساد تلاش می‌کند حماس را مقصر جلوه دهد

یک رسانه صهیونیستی امروز (یکشنبه) در گزارشی از تلاش سرویس جاسوسی موساد برای مقصر جلوه‌دادن جنبش حماس در بی‌نتیجه ماندن مذاکرات غیرمستقیم میان دوطرف پرده برداشت.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد که موساد تلاش می‌کند جنبش حماس را مقصر ناکامی مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا جلوه دهد.

این روزنامه به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد که چنین چیزی صحت ندارد و در حال حاضر این اسرائیل است که در مذاکرات طفره می‌رود.

یک منبع امنیتی «بلندپایه» صهیونیست نیز در این باره گفت: زمان در حال ازدست‌رفتن است و مذاکره فایده‌ای نخواهد داشت؛ چراکه اسیری در غزه باقی نخواهد ماند.

شبکه الجزیره پنج‌شنبه به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافت و اسرائیل درخواست حماس برای آتش‌بس دائمی، خروج از نوار غزه و بازگشت بی‌قیدوشرط آوارگان فلسطینی به خانه‌هایشان را نپذیرفت.

منابع الجزیره گفتند: میانجیگران در قاهره تلاش کردند اختلافات میان حماس و اسرائیل را رفع کنند، اما تلاش‌های آنها بی‌نتیجه بود.

در همین راستا، یک مقام جنبش حماس به رویترز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمامی تلاش‌های میانجیگران را ناکام گذاشته است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست اطلاعاتی - نظامی خود در عملیات طوفان الاقصی و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها