آموزش زبان خصوصی آنلاین یا حضوری؟

کد خبر: 1290800
آموزش زبان خصوصی آنلاین یا حضوری؟

 

زبان انگلیسی یکی از درس‌های شیرینی است که برای فرا گرفتن آن به زمان و آموزش بیشتری نیاز دارید. اگر می‌خواهید برای مهاجرت آماده شوید، منتظر آزمون‌های بین‌المللی هستید یا به نظرتان در کلاس‌های مدرسه به اندازه کافی لغت و گرامر جدید یاد نمی‌گیرید، آموزش زبان خصوصی را امتحان کنید.

انتخاب آموزش زبان انگلیسی آنلاین یا حضوری بستگی به شرایط افراد دارد. در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب هر دو روش را بیان کنیم. در نهایت برخی از بهترین پلتفرم‌های معرفی معلم‌های خصوصی زبان بررسی می‌شوند.

مزایای تدریس خصوصی آنلاین

هنگامی که وقت کافی برای رفت و آمد به کلاس‌های مختلف را ندارید می‌توانید به صورت آنلاین کلاس خصوصی بگیرید. کلاس خصوصی آنلاین مشکلات دیر و زود رسیدن معلم یا دانش‌آموز را ندارد. همچنین تشکیل این کلاس‌ها بر بستر اینترنت فرصت سرچ و جستجوی همزمان را فراهم می‌کند. این موارد به همراه دیگر مزایای تدریس خصوصی آنلاین در سایت VIPKid در ادامه بیان شده است.

  • انعطاف پذیری در زمان برگزاری کلاس
  • برگزاری کلاس در محیط امن خانه و راحت بودن زبان‌آموز
  • هزینه کمتر نسبت به کلاس‌های حضوری
  • دسترسی به منابع آموزشی متنوع به کمک اینترنت

تدریس آنلاین زبان انگلیسی را حتی می‌توانید با معلمان غیر ایرانی بگیرید. تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد معلمانی از سراسر دنیا برای خود انتخاب کنید. در سایت Preply می‌توانید برای خودتان معلم زبان انگلیسی از هر کجای جهان انتخاب کنید.

معایب تدریس خصوصی آنلاین

هر گلی خاری دارد و تدریس خصوصی آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که نیاز است تا دانش‌آموز با دقت و تمرکز بالا سر کلاس حاضر شود، تدریس آنلاین کمی آن را خدشه‌دار می‌کند. چرا که دانش‌آموز در دنیای وب قرار دارد و ممکن است عواملی باعث حواس پرتی او شوند. بودن در محیط خانه و جایی که رسما کلاس درس نیست نیز ممکن است تمرکز او را مختل کند.

تدریس آنلاین نیازمند داشتن تجهیزات مانند لپ تاپ، کامپیوتر یا گوشی هوشمند است. ممکن است زبان‌آموز علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی نتواند این تجهیزات را تهیه کند. ضمن‌آن‌که برای این تجهیزات همیشه باید یک احتمال خرابی و اختلال در نظر گرفت. در کنار این مورد، قطع و وصل شدن اینترنت را نیز باید جزو معایب تدریس خصوصی آنلاین دانست.

یکی دیگر از معایب تدریس خصوصی آنلاین کم شدن انگیزه و نظارت روی زبان‌آموز است. در کلاس‌های حضوری معلم مدام در حال بررسی دانش‌آموز و نگه داشتن تمام حواس او سر کلاس است. در کلاس حضوری با روش‌های متنوع تدریس خلاقیت و انگیزه زبان‌آموز را بالا می‌ماند. درحالی‌که در تدریس آنلاین معلم و شاگرد از هم فاصله زیادی دارند و این نظارت به عهده والدین خواهد بود. والدینی که متاسفانه در اغلب مواقع دانش‌آموز را به حال خود رها می‌کنند.

مزایای تدریس خصوصی حضوری

کلاس‌های زبان انگلیسی خصوصی حضوری، درصد مشارکت دانش‌آموز بالا را بالا می‌برند. معمولا کلاس‌های زبان انگلیسی به‌دلیل نیاز به مکالمه، با بیشتر از یک نفر تشکیل می‌شود. به همین دلیل در کلاس‌های حضوری زبان‌آموزان تشویق می‌شوند با یکدیگر مکالمه کنند و در نتیجه آن بهتر رشد می‌کنند.

15

مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی که خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن است در کلاس‌های حضوری بهتر تقویت می‌شوند. همچنین تمرکز دانش‌آموزان به دلیل حضور در محیط آموزشی بیشتر بوده و تسلط دبیر نیز روی تدریس و ارتباط موثر بیشتر خواهد بود.

کلاس‌های حضوری حس مسئولیت‌پذیری بیشتری برای دانش‌آموز خواهند داشت. دانش‌آموز باید در ساعت مقرر و طی مدت مشخص در کلاس حضور یابد. عواقب تاخیر یا غیبت به عهده خود دانش‌آموز است و از این طریق مسئولیت رفتار خود را یاد خواهد گرفت.

معایب تدریس خصوصی حضوری

تدریس خصوصی زبان انگلیسی به صورت حضوری معمولا علاوه بر هزینه معلم، هزینه رفت و آمد نیز دارد. به همین سبب برخی والدین نمی‌توانند تمام هزینه‌ها را تا انتها تقبل کنند. کلاس‌های حضوری انعطاف برنامه‌ریزی کمی دارند و دانش‌آموز و معلم مانند مدرسه موظف هستند در ساعت مشخص در کلاس حاضر شوند. غیبت باعث از دست رفتن یک جلسه کامل و تاخیر باعث نفهمیدن بخشی از درس می‌شود.

از دیگر معایب کلاس‌های حضوری نامناسب بودن کلاس‌های چند نفره مخصوصا زبان انگلیسی که نیاز به ارتباط جمعی دارد برای بچه‌های درون‌گرا یا دچار اختلال یادگیری است. این بچه‌ها درمحیط مدرسه نیز به دلیل شلوغی نمی‌توانند تمام استعداد خود را شکوفا کنند. کلاس‌های حضوری با بیشتر از یک تا دو دانش‌آموز برای اینگونه افراد تجربه‌ای مجدد از محیطی اضطراب‌زا خواهد بود.

انتخاب روش آموزش زبان انگلیسی

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، انتخاب روشی که با آن به آموزش خصوصی زبان انگلیسی بپردازید کاملا به خودتان بستگی دارد. بودجه مدنظر، زمان کافی، دشواری رفت و آمد، اهمیت به نظم و دیسیپلین و هر مورد دیگری که برایتان اهمیت دارد را کنار هم بگذارید تا در نهایت یکی از دو روش آموزش زبان خصوصی آنلاین یا حضوری را انتخاب کنید.

پس از انتخاب یکی از این دو روش می‌توانید به پلتفرم‌های تدریس خصوصی مانند ایران مدرس، استاد سلام، سفیر و استادبانک مراجعه کنید. این پلتفرم‌ها مشابه همتایان خارجی خود مانند italki و Verbling به عنوان پل ارتباطی بین معلم و شاگرد عمل می‌کنند. به کمک تمام این پلتفرم‌ها می‌توانید چه در ایران و چه در خارج از کشور برای بهبود سطح زبان خود، معلم خصوصی بگیرید.

استادبانک؛ در دسترس ترین مرجع انتخاب معلم خصوصی زبان

چه تدریس حضوری زبان را انتخاب کنید و چه دوست داشته باشید کلاس آنلاین بگیرید، استادبانک در خدمت شما است. این پلتفرم بزرگترین خانواده معلم‌های خصوصی در ایران را تشکیل می‌دهد. با قرار داشتن زیر نظر مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و داشتن درجه دانش بنیادی، استادبانک دانش‌آموزان زیادی را متخصص زبان انگلیسی کرده است.

کافی است در این پلتفرم تدریس زبان انگلیسی را انتخاب کنید تا از سراسر ایران معلم زبان به ما معرفی شود. چه در ایران باشید چه در خارج از ایران، هم می‌توانید معلم آنلاین بگیرید، هم حضوری. معلم‌هایی که بنا به خواست شما هم به زبان فارسی تدریس می‌کنند و هم انگلیسی.

برای انتخاب نهایی خود پس از باز شدن لیست معلم‌های خصوصی، رزومه کاری، سطح تحصیلات، افتخارات و جوایز، روش تدریس و حق‌الزحمه معلم را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید ویدئو یا توضیحات هر معلم را نیز در پروفایل کاربری او مشاهده کنید. برای انتخاب بهترین معلم زبان می‌توانید نظرات دانش‌اموزان قبلی او را نیز در قسمت نظرات کاربران بخوانید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها